8 maart 2016

4 miljoen voor start-up van mobiele tickets voor attracties en musea

Door Maartje Springer
EVENEMENTEN APPS - Tiqets biedt reizigers mobiele tickets voor attracties, musea en ander entertainment in binnen- en buitenland. Deze investering geeft Tiqets de mogelijkheid verder te versnellen met 14 nieuwe steden vóór het zomerseizoen.

Tiqets biedt reizigers mobiele tickets voor attracties, musea en ander entertainment in binnen- en buitenland. Deze investering geeft Tiqets de mogelijkheid verder te versnellen met 14 nieuwe steden vóór het zomerseizoen.

Tiqets groeide in 2015 met meer dan 3500% in Europese hotspots als Barcelona, Parijs, Rome, Londen en Amsterdam. 'We groeien snel, want er is een enorme vraag naar een simpel platform om ‘instant’ kaartjes te kopen met mobiele toegang', vertelt CEO Luuc Elzinga. 'Het is onze missie om culturele bezienswaardigheden toegankelijker te maken. We helpen reizigers met onze technologie zo eenvoudig mogelijk naar binnen te komen. Elke dag krijgen we vragen van onze klanten om meer steden aan te sluiten. Een prachtige uitdaging om deze vraag te beantwoorden!'

Investeren in een groei middel
De snelle groei heeft de aandacht van investeerders getrokken en Tiqets een “Series A” investering van $4 miljoen opgeleverd van een groep investeerders onder leiding van Capital Mills. Capital Mills is een Nederlandse investeringsmaatschappij die is gericht op lange termijn samenwerkingen en actieve steun van innovatieve bedrijven in Saas, Health Care en Leisure markets.

'Tiqets heeft een unieke visie op mobiele toegangskaartjes en heeft de afgelopen jaren indrukwekkende resultaten laten zien. We zijn verheugd deel uit te maken van deze groei', aldus Erwin van der Veen, partner bij Capital Mills. 'Deze succesvolle investeringsronde is een prachtige bevestiging van onze strategie. Het geeft ons de middelen die we nodig hebben om nog meer reizigers te helpen het beste uit hun reis te halen. Ook biedt het verschillende locaties vele handvatten om de toestroom van deze reizigers te beheren', aldus mede-oprichter en Business Development Manager Maarten Raaijmakers.