
KreaDoe vierde afgelopen week haar 35ste verjaardag. Al 35 jaar vernieuwt het evenement en gaat het met de tijd mee. Zo konden bezoekers deze editie voor het eerst kennismaken met 3D printers en sublimeren: een techniek voor het printen van ontwerpen op stof. Ook werd samengewerkt met populaire influencers en creatieve experts zoals CreaChick, Robèrt van Beckhoven, Jill Schirnhofer en Paperfuel die in workshops de laatste trends en technieken demonstreerden. Eén van de bezoekers deelde: ‘Ik heb heerlijk rondgestruind, veel workshops gedaan en me heerlijk laten inspireren in het KreaDoe theater.’
Een bijzonder hoogtepunt tijdens de 35ste editie was de inmiddels beroemde bingo voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie. Jaarbeurs zet zich als partner al jarenlang in voor de missie van het Máxima: ieder kind met kanker genezen met optimale kwaliteit van leven. KreaDoe heeft ruim 17.000 euro opgehaald voor het onderzoeksziekenhuis. Marleen Rompen: ‘Het is zo mooi om te zien dat onze bezoekers gezamenlijk een enorme impact hebben gemaakt door een nog hoger bedrag dan vorig jaar op te halen voor het Prinses Máxima Centrum.’ Het opgehaalde bedrag vanuit de bingo en de donaties uit de webshop leveren onder andere een bijdrage aan dagelijkse activiteiten voor de kinderen en gezinnen in het Prinses Máxima Centrum.