
Beleving gaat voor kosten
Het is belangrijk dat de locatie aansluit bij de boodschap en de doelstellingen van de bijeenkomst en dat mensen met een positieve herinnering naar huis gaan. Zorg bij het vergelijken van locaties op basis van prijs voor een eerlijke vergelijking. Moeten alle gasten betaald parkeren? Worden er kosten in rekening gebracht voor de eindschoonmaak? Moet er betaald worden voor Wi-Fi? Vergelijk geen appels met peren waardoor je uiteindelijk alsnog bij de duurste locatie uitkomt. Korting op korting gaat uiteindelijk ten koste van de kwaliteit.
Contactpersoon, bouw er een band mee op
Uit het Locatie.nl locatieonderzoek (binnenkort meer over dit onderzoek), waaraan vele opdrachtgevers hebben deelgenomen, komen 5 factoren naar voren die belangrijk worden gevonden bij de keuze voor een locatie:
1. Leveren van goede kwaliteit
2. Afspraken nakomen
3. Flexibele instelling
4. Klantgerichte mentaliteit
5. Transparante kostenstructuur.
Het betreft hier allemaal menselijke factoren die beïnvloedt worden door het personeel. De kwaliteit zit niet in de middelen en materialen maar de mensen die elkaar in de uitvoering van de opdracht ontmoeten.
Deel kennis en geef elkaar vertrouwen
'Ervaring is een expertise die je niet kunt kopen', aldus Justin van Hooijdonk. De opdrachtgever en het personeel van de locatie moeten samen het succes maken. Een optimale samenwerking levert een bijdrage aan het behalen van de doelstellingen van een bijeenkomst. Locaties hebben vaak veel expertise in huis en willen de opdrachtgevers helpen in het behalen van hun succes. Het is belangrijk kennis met elkaar te delen en te vertrouwen op een ieders expertise. Dit zorgt voor een optimale samenwerking en het bereiken van een maximaal resultaat.