20+jaar+Green%2EDNA%3A+%27we+werken+alweer+aan+een+nieuwe+congreslocatie%27
Nieuws

20 jaar Green.DNA: 'we werken alweer aan een nieuwe congreslocatie'

EVENEMENTENLOCATIES - Evenementenorganisatie Green.DNA van de Klarenbeekse ondernemer Sam Verwaijen viert dit jaar het twintig jarig bestaan van vergaderlocatie Het Glazen Huis. Onlangs werden relaties, klanten en leveranciers uitgenodigd om deze mijlpaal te komen vieren. Naast Het Glazen Huis heeft Green.DNA inmiddels meerdere locaties in Nederland en richt het zich ook op evenementencatering. EventBranche vroeg Sam Verwaijen naar de toekomst van zijn bedrijven en de belangrijkste veranderingen in de eventbranche.

Wat zijn de belangrijkste veranderingen in de afgelopen twee decennia geweest?
'Wij zijn de afgelopen decennia gegroeid van een lokale aanbieder van trainingen en coaching naar een landelijk opererende organisatie die het verschil wil maken. We willen onze gasten inspireren, motiveren en activeren op het gebied van duurzaamheid, innovatie en vitaliteit. Onze missie is niet voor niets: 'gave dingen doen'. Evenementen organiseren en concepten ontwikkelen waar we zelf blij van worden, waar we anderen blij mee maken, maar ook waar we op het gebied van ondernemerschap, duurzaamheid en vitaliteit mee inspireren en motiveren.'

Wat is de meest opvallende ontwikkeling van de laatste jaren?
'De economische crisis. Er kon in theorie niet veel meer, maar in praktijk bleek er vanuit een andere invalshoek voldoende ruimte. Klanten maken bewustere keuzes en kiezen voor duurzame locaties, biologische catering en een interactief programma. We werden door de crisis gedongen kritisch te kijken naar onze kwaliteit van dienstverlening en noodzaak werd ons platform voor innovatie en groei.'

Welke evenementen heeft in die 20 jaar de meest indruk gemaakt?
'Productpresentaties voor de automotive branche. Een onverwachte doelgroep die er met grootse, volumineuze evenementen voor heeft gezorgd dat onze dienstverlening op onze locaties is geprofessionaliseerd en veelzijdiger is geworden.'

Van welke evenementen kwam de grootste impact voor?
'Congressen van grote Nederlandse energiebedrijven. Na het vertellen van ons verhaal dat noodzaak ons platform werd voor innovatie en groei en daardoor eigenhandige bouw van onze congreslocatie Veerkracht zijn wij door verschillende bedrijven uit de energiesector gevraagd mee te denken met duurzaamheidsvraagstukken. Ons bedrijf is daardoor in beweging gekomen en gegroeid van een faciliterende evenementenlocatie naar het organiseren van evenementen met inhoud en met onze conceptontwikkeling het leveren van een maatschappelijke bijdrage.'

Wat is je grootst fout geweest?
'Overal ja tegen zeggen. Het is goed om uit je comfortzone te durven stappen, maar ook goed om vast te houden aan je visie en principes. Daarom kiezen wij alleen voor zakelijke bijeenkomsten en geen feesten en partijen; en serveren we onze gasten geen cola, sinas en andere geijkte frisdranken.'

Hoe ziet de toekomst eruit: van jouw bedrijven, maar ook van de branche?
'Ik wil met Green.DNA bewustwording en verandering blijven creëren. Daarbij vind ik het erg leuk om mensen met onze visie op innovatie en duurzaamheid uit te dagen om echt kritisch te kijken naar de (duurzame) keuzes die ze maken. We werken aan een derde congreslocatie/ uitbreiding in de omgeving van Amsterdam. Verder onderzoeken we op het moment hoe we onze gastvrijheid en visie op voeding en catering kunnen vertalen in concepten voor de zorgdienstverlening.'

'Ik verwacht verder dat onze klanten bewust en kritisch blijven op het gebied van locatie, catering en programma. En om in deze branche echt onderscheidend te zijn en succesvol te blijven er, hoe vol de agenda ook is, altijd ruimte moet zijn voor innovatie en nieuwe concepten', aldus Sam Verwaijen van Green.DNA.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.