1. Geef uw gast wat hij/zij wil
Wat hoog scoorde binnen het onderzoek? De gast wil meer 'vrije tijd' of op zijn minst: niet ingeplande tijd tijdens een evenement. Ook personlisatie scoorde hoog en werd vertaald in: weten wat de gast wil, nog voor dat hij of zij het vraagt. Kortom, proactief inspelen op de persoonlijke behoefte van een gast.
2. Creeer nieuwe belevenissen
Bezoekers willen geen standaard meer. Ze willen iets nieuws en iets anders. Onder andere 'health & wellness' worden genoemd. De respondenten laten ook horen: doorbreek de ouderwetse manier van organiseren en benader events en meetings meer 'casual'.
3. Toename van populariteit onconventionele locaties
Pop-up en de niet-conventionele locaties worden alsmaar populairder. Om tot een bijzondere omgeving te komen verwacht de eventplanners ook veel van virtual reality (zie foto) en bijvoorbeeld videomapping.
4. Het bereiken van een groter publiek
Ieder event en iedere meeting heeft simpelweg twee soorten publiek: zij die live aanwezig zijn en zij die het online volgen. Zelfs virtuele meetings en streaming content behoren daarbij tot de mogelijkheden.

>> Lees het complete artikel: Eventprofs Share: 4 trends in eventdesign