
Voortraject Buzz
1. Event Hashtags - meng je in discussies met deze hashtags.
2. Special “Happy Hour” Networking Event of VIP Dinner - een Facebook-pagina is een mooie opstap naar het event.
3. Teaser Videos - videos trekken aandacht en worden snel verder verspreid
Social Buzz tijdens de show
4. Maak foto's - laat zien wat er gebeurt, deel de foto's en creeer zo een continue stroom
5. Zorg voor video content van het evenement - Korte Vine-achtige video's of langere video's, maak ze en deel ze. Zo krijgen potentiele gasten de beleving van het live moment waar zij niet zijn mee.
6. Programmeer social content vooraf - events en beurzen zijn druk, dus zorg van te voren voor ingeplande content.
7. Cadeautjes en wedstrijden - cadeaus weggeven via social media en wedstrijden aanzwengelen werkt prima.
8. Video referenties - gebruik het evenement om live testimonials en referenties op te nemen voor in het natraject en het voortraject voor volgend jaar.
Sociaal natraject
9. Volg de leads op - volg zowel de live gast als de 'social media gast' op met een persoonlijk bericht.
10. Verspreid de content - maak in het natraject gebruik van alle content die is opgedaan tijdens het evenement en verspreid het.