18 maart 2015

10 tips om social media en events te integreren

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

ONLINE COMMUNICATIE - EventBranche.nl blijft er aandacht aanbesteden. Voor de één gesneden koek, voor de ander wellicht net dat haakje om de inzet van social media meer toegevoegde waarde te geven voor hun evenement.

Voortraject Buzz

1. Event Hashtags - meng je in discussies met deze hashtags.

2. Special “Happy Hour” Networking Event of VIP Dinner - een Facebook-pagina is een mooie opstap naar het event.

3. Teaser Videos - videos trekken aandacht en worden snel verder verspreid

Social Buzz tijdens de show

4. Maak foto's - laat zien wat er gebeurt, deel de foto's en creeer zo een continue stroom

5. Zorg voor video content van het evenement - Korte Vine-achtige video's of langere video's, maak ze en deel ze. Zo krijgen potentiele gasten de beleving van het live moment waar zij niet zijn mee.

6. Programmeer social content vooraf - events en beurzen zijn druk, dus zorg van te voren voor ingeplande content.

7. Cadeautjes en wedstrijden - cadeaus weggeven via social media en wedstrijden aanzwengelen werkt prima.

8. Video referenties - gebruik het evenement om live testimonials en referenties op te nemen voor in het natraject en het voortraject voor volgend jaar.

Sociaal natraject

9. Volg de leads op - volg zowel de live gast als de 'social media gast' op met een persoonlijk bericht.

10. Verspreid de content - maak in het natraject gebruik van alle content die is opgedaan tijdens het evenement en verspreid het.