13 februari 2015

10 tips die eventorganisatoren beter kunnen vermijden in 2015

Door Maartje Springer

Rubrieken

EVENTORGANISATIE - Nu januari ons ruim gepasseerd is, en eventorganisatoren weer zijn overladen met trends voor het aankomende jaar, is het tijd om orde te scheppen in de chaos. ROI, merkbeleving en kwalitatieve content lijken ons allemaal te zijn bijgebleven. Maar welke acties kun je in 2015 maar beter vermijden en zijn niet meer van deze tijd?

1. De uitdaging aangaan om het algehele eventsucces te meten
Data bevindt zich op diverse platvormen zoals bij een registratiesysteem, website maar ook de offline mening van een bezoeker. Meet daarom alle onderdelen afzonderlijk van elkaar om zo het succes van uw evenement in kaart te brengen.

2. De ‘look & feel’ van het evenement komt niet overeen met andere onderdelen
Bezoekers aan een evenement verwachten tegenwoordig een totaalbeleving. Zonder een eenduidige uitstraling van je evenement maak je als organisator geen indruk op potentiele bezoekers. Deze zullen in veel gevallen al afhaken nog voordat u ze heeft bereikt met uw uitnodiging.

3. Het gebruik van 5 verschillende techniek leveranciers voor een evenement
Inefficiënt werken is wel het laatste wat een evenementenorganisatie kan gebruiken. De diverse techniek leveranciers, die u misschien nu nog inzet voor verschillende acties, hebben de eigen expertise vaak zo verbreed dat één ervan alles zou kunnen overnemen.

4. Teveel budget besteden aan het volledig opzetten van een eventwebsite
Voorkom het spenderen van teveel budget aan het opzetten van een website voor een volgend evenement. Er zijn meerdere event webtools beschikbaar waarbij u zelf een website kunt bouwen met diverse designs en mogelijkheden. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje op slashthat.com.

5. Eenzelfde promotie email verzenden naar alle betrokkenen op je evenement
Meer dan ooit is het personaliseren en een persoonlijke benadering van gasten en bezoekers een meerwaarde voor je evenement. Breng daarom bezoekers, sprekers en andere betrokkenen etc altijd persoonlijk op de hoogte. Hierdoor voelen bezoekers zich betrokken en kunnen onduidelijkheden worden voorkomen.