10+idee%C3%ABn+en+voorbeelden+van+beursstands+waar+we+wat+van+kunnen+leren
Nieuws

10 ideeën en voorbeelden van beursstands waar we wat van kunnen leren

De beursvloer is een competitieve omgeving waarbij opvallen belangrijk is. Eventbranche biedt u 10 ideeën, groot en klein, om de aandacht van de bezoekers te trekken. Laat u inspireren.

Bron: 12 Achingly Cool Exhibition Stands We Can Learn From  

 

1. Creëer een huiskamer-sfeer
Een ‘thuis’- sfeer biedt uw bezoekers comfort en het stelt hen op hun gemak. De producten kunnen binnen deze huiskamer gepresenteerd worden. Onderstaand beursconcept van Dyson helpt gasten het merk in hun 'huis' echt te verbeelden. Het creëren van realistische beursstands zoals deze spreekt bezoekers aan.

 


Credit: Pixel Wave Designs  



2. Fietsen voor een smoothie
Creëer een unieke ervaring voor de stand bezoekers. Deelnemeractivatie kan bij een klein budget een manier zijn om toch de aandacht te trekken. Zo worden de bezoekers bij onderstaande stand aan het werk gezet. Deelnemers moeten zelf fietsen om een fruitsmoothie of cocktail te maken. Ze worden beloond voor hun inspanningen en het zorgt voor interactie en plezier op een klein oppervlak.
 

 

Credit: Inception



3. Vergaderruimte
Trek bezoekers naar uw stand met de mogelijkheid om zich terug te trekken en te vergaderen. Zorg voor een aantrekkelijke aankleding binnen de vergaderruimte zodat het voelt als een vertrouwde kantoorruimte. Hiermee verlengt u het verblijf van uw gast op uw stand en u kunt hen een extra service aanbieden.
 

 

Credit: ioanddesign



4. ‘Pamperstations’
Pamperen, ook wel; in de watten leggen en vertroetelen. Dit is een groeiende trend binnen de evenementenbranche. Ook ideaal toe te passen op uw beursstand. Geef de bezoekers een moment van rust door bijvoorbeeld een stoelmassage aan te bieden of voor de vrouwelijke beursbezoekers een make- up touch up. Zo geeft u de bezoekers een goed gevoel bij uw merk. Een samenwerking met een beauty merk kan hiervoor interessant zijn. Denk in dezelfde categorie ook aan demonstraties en workshops.

 

Credit: FashionGal



5. Digitale wanden
Zorg ervoor dat de bezoekers ook getriggerd worden wanneer ze de stand vanaf de achterkant benaderen.  Dit kan door interactieve schermen te plaatsen waarmee u de aandacht van de bezoekers trekt. Onderstaande stand van Ivanhoe Cambridge hing interactieve schermen op waarop mooie visuals te zien waren maar waar ook aanvullende informatie te vinden was. 
 

 


6. Mini-stands
Onderstaand ziet u wel een heel bijzonder beursconcept, deze stands zijn op kwallen geïnspireerd. Binnen elke kwal-vormige stand wordt een product getoond. Op vrij simpele wijze zijn deze creaties gemaakt en ze vallen zeker op onder de bezoekers van de beurs.

 

jellyfish pavilions Pavilions, Booths & Exhibits are all temporary, so should be made from materials that won’t go to a landfill. At the same time, they need to be solid, durable, lightweight and collapsible. http://blog.laqfoil.com/?p=963

Bewarenvan Uploaded by userjellyfish pavilions Pavilions, Booths & Exhibits are all temporary, so should be made from materials that won’t go to a landfill. At the same time, they need to be solid, durable, lightweight and collapsible. http://blog.laqfoil.com/?p=9631K+The Interior ArchitectInspirational Architecture



7. Unieke vormgeving
Dompel de bezoekers onder in uw merk. Daikin biedt energiezuinige producten voor verwarming en koeling. In hun stand laten ze de bezoekers beleven wat hun producten bieden. De vormgeving valt op en het zal de bezoekers nieuwsgierig maken om ook de binnenkant te verkennen.



Credit: Jgrubben


8. Live muziek
Zoekt u een manier om te zorgen dat bezoekers stoppen en de aandacht op u vestigen? Denk dan aan het inzetten van live muziek. Door muziek wordt er meteen een andere sfeer gecreëerd en door er een show aan toe te voegen blijven er gegarandeerd bezoekers staan. De bezoekers krijgen een positieve associatie met uw merk en er is genoeg aanleiding voor een praatje na afloop.

 


9.  Verlichting
Gebruik verlichting om op te vallen. Zo ook te zien bij de Total-stand op de Astana Expo 2017. Zij maakten gebruik van nieuwe technologieën om een grote aardbol te belichten. In dit geval was de rest van de ruimte verduisterd zodat het effect extra groot was. Houd er rekening mee dat elk type kleur een bepaald gevoel bij de bezoekers oproept, speel hier handig op in. Zo werkt groen rustgevend, creëert blauw een gevoel van rust en zorgt rood voor energie en actie.
 

 

Credit: Krafthaus MENA


10. Inspiratie uit de natuur
Bezoekers zien graag een combinatie tussen natuur en technologie. Zo is onderstaande beursstand geïnspireerd op een valkennest. Binnen deze vormen zijn extra ruimtes creëert maar het blijft duidelijk wat er allemaal binnen dezelfde stand valt. Vormen uit de natuur zijn vaak dynamisch en kunnen goed geïntegreerd worden binnen een zakelijk concept. 
 

Credit: TAMM Abu Dhabi Government Services, Y-Solutions, Viola Communications



12 Achingly Cool Exhibition Stands We Can Learn From  first appeared on EventMB


 

 

 

EventBranche.nl is trots onderdeel van het EventMB-netwerk

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.