%281%2F3%29+De+toekomst+van+eventplanning+in+2020
Nieuws

(1/3) De toekomst van eventplanning in 2020

We zijn bijna aan het einde van 2018, een nieuw evenementenjaar staat voor de deur. Maar met trends, ontwikkelingen en technologieën die elkaar in rap tempo opvolgen, is het niet voldoende om maar een jaar vooruit te kijken. Moderne meeting- en eventplanners zouden hun ogen moeten blijven richten op dat wat de komende jaren in het bereik van de langetermijnplanning aan de horizon komt. Welke invloed hebben de huidige ontwikkelingen op de toekomst? Partner Eventmanagerblog neemt ons mee naar 2020.

Omdat evenementen vaak maanden in beslag nemen, moeten zelfs eventplanners in de toekomst leven, terwijl ze precies uitwerken wat op dat moment de verwachting is. Daarom is het belangrijk om nu al trends te gaan implementeren, en uw aandacht te vestigen op de trends die in de toekomst een beroep zullen doen op uw doelgroepen.

Gegevensgestuurde trends om prioriteit te geven aan eventresources
Trends volgen om het volgen, gaat je geen voordelen opleveren. In plaats van elke nieuwe truc of tool te gebruiken, is het slim om uit gegevens en data op te maken waar je je tijd en geld in moet investeren. Elke sector heeft zijn eigen prioriteiten en voorkeuren, dus begin daar. Gebruik demografische gegevens van eerdere evenementen en enquêtes om te zien hoe de doelgroep het event zal evolueren.

Toekomstige vergaderingsomgevingen om eventinnovatie te vergroten
We hebben een stijging gezien in creatieve en ongebruikelijke eventlocaties en we voorspellen dat dit één van de trends is die zal blijven groeien. De keuze voor een niet-standaard locatie, met de focus op het creëren van gedenkwaardige en interactieve ervaringen, zal zorgen voor een hoge betrokkenheid bij bezoekers. In de komende jaren zullen onconventionele ontmoetings- en eventlocaties interesse opwekken en onvergetelijke herinneringen creëren, en het verhaal rondom uw evenement op een organische manier opbouwen.

Bleisure Friendly
Door voor of na een vergadering, congres, event of zakenreis ook wat vrije tijd of leisure in te plannen, zorg je voor een betere work-life balance; een begrip dat steeds belangrijker wordt in de 24/7 wereld waarin we leven. Omdat deelnemers er vaak voor kiezen om in hun vrij tijd ook de eventbestemming te ontdekken, dient de locatie op een andere manier te worden gekozen. Overweeg in de toekomst dus ook de omgeving en wat het te bieden heeft op het gebied van avontuur, nachtleven en cultuur.

Duurzaamheid Gericht
De focus op duurzame initiatieven gaat de komende jaren nergens, maar met eenvoudige oplossingen zoals het weggooien van plastic rietjes kom je niet meer weg. Deelnemers verwachten certificeringen, energie-efficiëntie, lokale voedselinitiatieven en innovatieve antwoorden om hun 'voetafdruk' te minimaliseren.

Artistiek
Omdat sociale media een visueel platform is, werken evenementprofessionals vaker samen met artistieke locaties die beschikken over Instagram-waardige achtergronden. Van lege magazijnen met graffiti tot een ijs-museum en eventlocaties die een slag slaan in off-beat creativiteit.

Innovatieve zitplaatsen
Evenementplanners omarmen al omgevingen waarin de ervaringen van deelnemers op de eerste plek staan; een ontwikkeling die zal zorgen voor nieuwe en verassende vergader lay-outs. Alles, van de keuze van de zitplaatsen  tot het rangschikken van deelnemers, zal de sfeer en de toon van het evenement bepalen. Eventprofs zullen deze factoren zorgvuldig overwegen bij het plannen van lay-outs, het optimaliseren voor brainstormsessies, netwerken, teamwork en creativiteit.

Interactieve Live Event-ervaringen voor meer betekenisvolle herinneringen
Het is veilig om te zeggen dat de interactieve elementen op een event, alleen maar persoonlijker en betekenisvoller zullen worden. Live ervaringen zetten evenementen extra kracht bij, en dat is precies wat deelnemers actief en betrokken houdt. Die droge spreker is niet langer een optie; nu verwachten deelnemers dat de inhoud opwindend, persoonlijk en innovatief is.

Gepersonaliseerde inhoud
Omdat iedereen informatie anders verzamelt en verwerkt, zullen eventprofs het aanleveren van content gaan scheiden. De toekomst van onderwijs en entertainment wil op gegevens kunnen vertrouwen om aan te geven hoe elke deelnemer het beste kan worden bereikt. Technologie kan deze verbinding mogelijk maken en ervoor zorgen dat elke spreker, sessie en demonstratie waardevolle inhoud biedt.

Versterkte gamification
Het toevoegen van een spelelement om betrokkenheid te stimuleren is op dit moment een trend. In 2020 doen we er nog een schepje bovenop. Deze trend stimuleert leren en netwerken. In de toekomst zullen we gepersonaliseerde gamification zien voor het winnen van prijzen, badges en punten. Door middel van technologie kunnen deelnemers hun plaats op het scorebord bijhouden, hun ervaringen met andere deelnemers delen en hun spel aanpassen.

VR-inhoud
Virtuele realiteit bevond zich meestal buiten de meeste budgetten, maar we zien dat er meer toegankelijke VR-ervaringen beschikbaar komen. In de toekomst zal VR meer standaard zijn tijdens evenementen om iedereen te betrekken bij het live moment. Eventprofs zijn gek op het medium VR omdat het ze de mogelijkheid geeft om alles te realiseren wat ze maar willen. Van verbeterde gamification tot volledig interactieve enquêtes, VR is hoe we deelnemers met al hun zintuigen willen prikkelen!
 


Dit is een gesponsord artikel door Omnience
The Future of Eventplanning: The 2020 vision
 first appeared on Eventmanagerblog.com  


 

 

EventBranche.nl is trots onderdeel van het EventMB-netwerk



 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.