Redacteur Sjoerd Weikamp opende de FZ Borrel met een welkomswoord en
de uitleg over het waarom van de nieuwe Borrel-aanpak. "Door de bezoekers van
de borrel te screenen, hopen wij u als FZ-relaties een kwalitatief hoogwaardige borrel
aan te bieden. Waar natuurlijk geborreld en gekletst kan worden, maar
ook genetwerkt en wellicht zelfs geFeestelijk Zakendoend." Vervolgens nam
Sander van de Seijp de bal over om de nieuwe en bovenal verbeterde opzet van
Oplocatie.nl uit te leggen.
"De nieuwe Oplocatie-site is verbeterd in een aantal opzichten. De interface, gebruiksvriendelijkheid, is door duidelijke rubricering en indexering sterk verbeterd voor de bezoeker, maar ook de vindbaarheid in zoekmachines is sterk verbeterd", aldus Van de Seijp. Dat klinkt allemaal wel mooi, maar een praktijkvoorbeeld moest dit nog bewijzen. Helaas besloot collega Mark Wichmann om de lachers op zijn hand te krijgen door de naam van zijn eigen site verkeerd in te typen.
Toen we uiteindelijk via Oplocatie.nl ook bij Google terecht kwamen, bleek het succes van Oplocatie.nl. Van de Seijp gaf een 'gebruikersvoorbeeld' door landgoed en Randstad als zoekopdracht in te geven. Bovenaan de Google-resultatenlijst een vermelding van een landgoed op Oplocatie.nl. Het bewijs van een geslaagde verbetering. "Het is leuk om te zien dat uw bedrijf bij het intypen van uw bedrijfsnaam bovenaan de Google-lijst staat, maar door een vermelding op Oplocatie.nl bent u ook vindbaar voor klanten die niet op uw naam zoeken, maar die op zoek zijn naar een passende locatie, evenementenbureau, cateraar of toeleverancier voor hun event."