‘Events zijn onmisbaar maar missen vaak strategie en inzicht in resultaten’

12-03-2019 - Bedrijven die een toekomstperspectief willen, moeten relaties opbouwen met potentiële en bestaande klanten. Daarvoor zijn events onmisbaar, zo betoogt Rutger Bremer, oprichter van Momice. Volgens Bremer missen event-professionals, marketeers en ondernemers nog te vaak een duidelijke strategie, methode om het gedrag te veranderen en een visie op relatiemanagement. Een reeks van vijf evenementen, die start op 21 maart, moet hier verandering in brengen en events laten bijdragen aan strategische doelen van organisaties.

Rutger Bremer, CEO en mede-oprichter van Momice: “Events leveren een schat aan informatie op over potentiële klanten van organisaties. Producten en services kunnen daarmee nog beter worden afgestemd op de doelgroep. Events laten organisaties zelfs nieuwe verdienmodellen ontwikkelen. In de event serie Connecting the Dots laten wij samen met experts zien hoe hun events kunnen bijdragen aan deze doelen.”

Sprekers tijdens Connecting the Dots zijn:
– Gert Slob, gedragspsycholoog bij de Behavior Change Group;
– Maayke Könemann & Marike Dragt, die verantwoordelijk waren voor de wereldwijde eventmarketing strategie bij ING;
– Jean Paul Wijers, auteur ‘Managing Authentic Relations, directeur bij het Institute of Strategic Relationship Management & Protocolbureau;
– Denis Doeland, business-hacker en auteur van het boek ‘Digitaal Vermogen’.

Voor alle uitdagingen van eventprofessionals
Het eerste event van Connecting the Dots draait om de frustraties en uitdagingen van event-managers. Eventprofessionals worden nog te vaak als een uitvoerende collega behandeld, waardoor ze minder inzicht krijgen in bijvoorbeeld de doelstellingen van een event. Events worden hierdoor te vaak ad-hoc georganiseerd en is het vaak niemand duidelijk of een event succesvol was, door gebrek aan eenduidige KPI’s.

Bremer: “Ook horen we vaak dat collega’s onvoldoende betrokken blijken. Dat kan tot gevolg hebben dat een event duurder wordt dan gepland en niet bijdraagt aan de gestelde doelen. Events draaien volgens Momice om het opbouwen van relaties, zodat organisaties een stevig netwerk voor de toekomst hebben. We laten eventprofessionals zien hoe ze dat kunnen bewerkstelligen.”

Reeks van vijf evenementen
Connecting the Dots is een reeks evenementen, dat loopt van maart 2019 tot en met maart 2020. Dit zijn de vijf evenementen:

Event pro’s, step your game up: over de meest voorkomende uitdagingen van eventprofessionals en hoe ze die kunnen aanpakken, op 21 maart 2019.

Create real impact with events: met Mike Coumans (Sendsteps) en Gert Slob (Behavior Change Group), die een wetenschappelijke methode presenteren om bezoekers van events in beweging te brengen, verwacht in mei 2019.

Events start with strategy: met Maayke Könemann & Marike Dragt, die vertellen hoe zij een wereldwijde eventstrategie ontwikkelden voor ING. Daarna gaan we aan de slag met jouw jaarplan voor 2020. Verwacht: oktober 2019.

Connections are the future of events: met Jean Paul Wijers, die laat zien waarom relatiemanagement nodig is. Verwacht: januari 2020.

Grow beyond your network with events: Denis Doeland legt uit hoe events bijdragen aan duurzame relaties en dus de toekomst van organisaties. Verwacht: maart 2020.

Hier zijn de events te vinden: https://connectingthedots-1.momice.events

Over Momice
Momice levert software voor eventregistratie. Met de modules Mail, Registratie, Website, Tickets en Enquête automatiseren event organisatoren eenvoudig het complete registratieproces van hun zakelijke events. Met Momice bespaar je tot 75% van de tijd en kun je direct zelf aan de slag, zonder technische kennis. Momice is geschikt voor kleine en grote events: van congres tot training, business meeting of open dag. Lees meer op www.momice.com. Momice is een toonaangevende speler in de event softwarebranche, met klanten als ServiceNow, KLM en de Hogeschool van Amsterdam.

 

>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners