Winnaar+Gouden+Giraffe+Relatie+en+Community+Events%3A+Lely+Future+Farm+Days+2020
Cases

Winnaar Gouden Giraffe Relatie en Community Events: Lely Future Farm Days 2020

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - In alle diversiteit van finalisten, winnaars, merken, bedrijven en bureaus, een unicum: bureau D&B Eventmarketing wint twee keer in de categorie Relatie en Community Events. Zij wonnen al met The Roche Dialogues en nu ook met hun online concept voor Lely Future Farm Days 2020.

LELY FUTURE FARM DAYS 2020

Opdrachtgever: Lely
Categorie: Relatie Events & Community Events
Bureau: D&B Eventmarketing
Fysiek of online event: Online & Hybride evenementen
Jaar: 2020

Foto: Sven Bäcker

Korte omschrijving:
Meerdaags internationaal relatie-event waarop Lely alle werknemers en franchisers (retailers), stakeholders en pers informeert en enthousiasmeert over de toekomstvisie en nieuwe innovaties presenteert.



Hoofd- en subdoelstellingen:
Doelstellingen van Lely Future Farm Days 2020 zijn gericht op 2 hoofddoelgroepen: het wereldwijde distributiekanaal en (inter)nationale agriculturele pers. Tijdens de LFFD worden deze doelgroepen meegenomen in Lely’s visie op het ‘boeren’, de innovaties die daarbinnen worden ontwikkeld en verdieping in deze visie en innovaties.

Distributiekanaal
- Enthousiasmeren en meenemen in de visie van Lely (Route 2025, voortgang op boerderij 2025).
- Voorbereiden van het distributiekanaal voor toekomstige product (concepten) richting route 2025 (bewustwording); delen van Lely's visie op het distributiesysteem van de toekomst en men weet wat er van hen wordt verwacht.
- Lely Horizon: men is enthousiast over dit nieuwe product en kan dit concept uitleggen en weet wat er van hen verwacht wordt in de unroll van dit concept.
- Bevestiging in het zakendoen met de juiste partner en vertrouwen hebben in de toekomst samen met Lely.
- Een participatie van 85% van Lely Center Managers.
- Een participatie van 90% van de Lely-medewerkers van het hoofdkantoor.
- Gemiddeld cijfer gehele event >8

Agriculturele pers
Online persevenement (6 okt):
- Circa 50 (inter)nationale agri-journalisten de mogelijkheid geven om tijdens deze livesessie vragen te stellen aan bestuursleden en Lely Experts.
- Gewenste advertentiewaarde van € 100.000,-
- Stijging media-aandacht van 800% t.o.v. voorgaande maand.
- Streven naar wereldwijde berichtgeving in de pers over de toekomstige boerderijvisie van Lely en nieuw gelanceerde duurzame oplossingen.
- Gemiddeld cijfer event >8

Effect & Impact:
We kunnen terugkijken op een succesvolle editie van de Lely Future Farm Days.

Als we kijken naar de doelstellingen voor het distributiekanaal, zijn er prachtige resultaten behaald:

Gemiddelde waardering van een 8.6 onder de Lelymedewerkers op basis van 8 stellingen waarbij de stelling ‘goed alternatief voor het offline event’ het laagste gemiddelde haalde van een 8.0.

Maar liefst 95% van de medewerkers hebben deelgenomen aan het event, 5% meer dan de doelstelling. Ook de andere stakeholders overtroffen de verwachtingen qua deelname met 10% met een opkomst van 95% en daarbij een gemiddelde waardering van een 9.

Uit de resultaten van de Future Sessions blijkt dat meer dan 90% van de deelnemers gelooft in de visie van Lely en de boerderij van de toekomst en is 95% enthousiast over Lely Horizon. Ook de doelstellingen behorende bij de agriculturele pers zijn ruimschoots behaald. 65 (inter)nationale journalisten hebben het event bijgewoond, wat resulteerde in een media exposurestijging van 1.442%! Dit werd in Europa en Azië voornamelijk behaald door nieuwsartikelen en op het Amerikaanse continent voornamelijk via de social kanalen. Dit resulteert in een advertentiewaarde van meer dan € 155.000,-; ruim 50% meer dan als doel was gesteld. 

Toelichting Lely op gekozen concept en traject: “2018 hebben we een fantastisch eerste editie van de Future Farm Days gehad in Maassluis; 2000 mensen in een bubbel in Nederland. Met die gedachte zijn we samen met D&B een nieuwe editie gaan organiseren. En de lat lag hoog… Alles stond al in de steigers toen COVID-19 kwam……. Kan het event doorgaan? Moeten we uitstellen? Online? Deels online? Een live event leek ondenkbaar… samen met D&B werd een online event bedacht… dit was helemaal nieuw…maar de doelstellingen bleven staan. Hoe creëren we online een gevoel van trots bij onze medewerkers en Lely Centers…. Het was een schot in de roos om dit vanaf een boerderij te doen. Een schot in de roos, terug naar de kern… nooit vertoond! De live sessies vanuit de studio, we zijn hierin goed begeleid door D&B, onze mensen werden getraind en de interactie kwam. Deze dagen was ook het startpunt van de introductie van een nieuwe innovatie… die momenteel plaats gaat vinden. De evaluatie van het event spreekt voor zich..”

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.