Vijf+redenen+waarom+een+eventorganisator+echt+een+eventapp+moet+inzetten
Nieuws

Vijf redenen waarom een eventorganisator echt een eventapp moet inzetten

EVENEMENTEN APP - Ja hallo, dit meen je toch niet! Wij spreken ze nog steeds: 'ik gebruik geen app voor mijn evenement, mijn doelgroep gebruikt 'm toch niet'. 2016 is toch echt de definitieve doorbraak van de eventapp. Waarom? Niet alleen omdat we allemaal een smartphone hebben, ook de 'oudere' generaties, maar vooral omdat het heel veel meerwaarde heeft. EventBranche.nl zette er 5 op een rij.

1. Communiceren tot in de broekzak
De telefoon. Van handig communicatiemiddel tot multimediaal fenomeen. Geen broekzak meer te vinden, zonder een apparaat dat verbinding kan leggen met de rest van de wereld. Met als bijkomend voordeel: de telefoon is tegenwoordig letterlijk en figuurlijk altijd bij de hand. Dus raak de juist snaar en je hebt direct contact in de direct leefwereld van je ontvanger. Dus een programmawijziging, een tip voor de heenreis, een spreker die aansluit bij het Facebookprofieel waarmee uw gast heeft ingelogd aanbevelen, een speciale bonus van een leverancier die door uw gast als positief is beoordeeld, even een mening polsen, het kan, het moet, het geeft zo veel meerwaarde!

2. Netwerken in 'de hand houden'
Steeds vaker wordt de zachte kant van zakelijke evenementen genoemd als ultieme meerwaarde van live ontmoeten. Toch blijft het lastig om dat netwerken te faciliteren, te begeleiden en effectief te maken. Er zijn voldoende 'spelletjes' of andere manieren om live mensen aan elkaar te verbinden, maar doe je dat op basis van verzamelde data, vraag en antwoord en via het apparaat dat een ieder die even geen contact heeft toch al in de hand heeft, dan bent u spekkoper. Dus richt de app in om bezoekers supereffectief en op eigen voorkeuren elkaar te ontmoeten en u heeft tevreden bezoekers.

3. Dataverzamelaar
Onderschat het niet: de mogelijkheid om via een goede app bakken vol met klantdata te verzamelen is enorm. En zodra een gast, klant, bezoeker weet wat hij of zij terugkrijgt voor het invoeren van persoonlijke data, dan is de meerderheid inmiddels best bereid data achter te laten om zijn of haar event/beursbezoek effectief te maken. Ideaal voor u om die data en de live te verzamelen data (waar begeeft uw gast zich) te koppelen aan CRM. Een wereld gaat voor u open. Denk daarbij ook aan data via RFID of NFC-hulpmiddelen.

4. Live en multimediaal
Uw gast staat op en ontvangt een bericht op zijn telefoon: 'Dag Piet, vandaag is het zo ver: evenement X en jij bent onze gast. Op het parkeerterrein is parkeerplaats 3c voor je gereserveerd. Kom je met het openbaar vervoer, dan is er koffie en een pendelbus bij de Zuid-uitgang van Centraal station.' Die persoonlijke benadering, in de vorm van een bericht of video, maakt de beleving zo sterk. Het werkt. Het kan, dus maak er gebruik van. Blijf via de app communcieren, beantwoord vragen, vraag, verstuur en maak daarbij gebruik van de multimediale mogelijkheden.

5. Gamification
De Pokémon GO rage bewijst het: je kunt mensen helemaal 'gek' maken. Combineer de lessen die we leren van Pokémon GO in de app voor uw zakelijke evenement en voila, het gaat werken. Want ook uw zakelijke gast is een mens. Zorg er dan wel voor dat het 'spel' aansluit bij uw bedrijf, uw beurs en vooral uw doelgroep. Bedenk slimme incentives voor uw spelers en zorg dat ook u uw voordeel doet met de data die spelers achterlaten.

De lijst met voordelen van een goede event app is nog veel langer, maar deze 5 maken het aanbieden en het gebruik van een app al waardevol genoeg. En denkt u nog altijd dat een app toch niet gebruikt wordt? Dan zorgt u er toch voor dat het entreebewijs alleen middels de App te downloaden is...

 


 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.