%27We+moeten+in+de+eventbranche+stoppen+met+boksen%21%27
Nieuws

'We moeten in de eventbranche stoppen met boksen!'

EVENEMENTENBUREAU EVENTMARKETING - Jeroen Prins is met zijn bureau SLUIK. hard bezig om snel en met een duidelijke positionering de markt te veroveren. Bram Dingemans heeft al jaren met International Orange een eigen visie. Over vergroeien met de opdrachtgever, collega’s uit andere takken van sport en de bundeling van krachten in de branche. ‘We moeten stoppen met boksen.’


De prachtige fotoserie is geschoten door Ramon Jaarsveld van Clickshots.nl In het EventBranche Magazine nog veel meer.



Jeroen Prins: ‘De toekomst is nu.’
Jeroen Prins startte in 2014 met SLUIK. Met zijn ervaring bij Red Bull en in de reclamewereld nam het bureaus meteen een eigen positie in. ‘Een extra slag maken met de boodschap en letterlijk mensen mee nemen in veranderprocessen. De term evenementenbureau dekt ook niet geheel de lading. SLUIK. is een strategisch conceptbureau en wij voeren verhalen uit, dat is ook de reden dat één van de pijlers onder ons bedrijf een groot netwerk aan acteurs en vertellers is. Onze taak is om het verhaal conceptueel en strategisch te maken, zodat we op de emotie gaan zitten en zo doelstellingen behalen. Als er 80.000 man naar de zeepkistenrace van Red Bull komt…dan heb je het over de impact van ons vak.’

Bram Dingemans: ‘De dirigent van een orkest’
International Orange is niet een bureau dat heel hard roept hoe goed het gaat. Bram Dingemans is er ook de persoon niet naar. De mede-eigenaar van het bureau uit Amsterdam heeft een beperkt aantal opdrachtgevers en is dar heel succesvol mee. ‘In het begin, zo rond 2006, namen we alles aan. Mooie tijd hoor, heel veel mooie live dingen voor leuke merken gedaan. Maar de tijden en inzichten veranderen. Wij willen nu echt in de huid van een bedrijf kunnen kruipen, volledig verankerd zijn in een club, dat maakt onze events zo krachtig. Vertrouwen, chemie, relatie, het zorgt ervoor dat we egoloos maar met een kritische bril samen met het merk tot impactvolle events komen. Daarbij zijn wij de dirigent van het orkest als het om live momenten gaat.'

Stoppen met boksen
De twee kijken samen naar de toekomst van het evenement als krachtigste marketing- en communicatiemiddel. ‘Ik hoop zo dat dit het momentum is. Er komen hordes studenten vanuit de marketing- en communicatieopleidingen. Met veel kennis van de nieuwe mogelijkheden. Het is aan ons om ze ook met de poten in de klei van ons vak te laten staan. Laat ze meedraaien, geef ze de kans. Zij kunnen ons vak veranderen, die verantwoording moet de nieuwe generatie ook durven te pakken en wij moeten ze de kans geven. Dat betekent dat wij in de branche op moeten houden met boksen! Open je armen. Onze branche schreeuwt om meer initiatieven met elkaar. Debatsessies, zodat we samen een vuist kunnen maken.’ Jeroen Prins behoort wellicht nog net bij the next generation, maar vat het kraakhelder samen: ‘Anders denkers verrijken ons vak, onze kracht, per direct. Bij het bouwen van ons bedrijf SLUIK. is dat dan ook de prioriteit.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.