Wat+is+de+kracht+van+Social+Influencers+voor+uw+marketing%2D+of+communicatiestrategie%3F
Nieuws

Wat is de kracht van Social Influencers voor uw marketing- of communicatiestrategie?

De trendsetters van vandaag de dag zijn zonder twijfel Social Influencers. Gemiddeld spenderen we zo’n twee uur per dag aan social media. De plek waar ook Social Influencers te vinden zijn. Om die reden kunnen Social Influencers niet meer ontbreken in een marketing- of communicatiestrategie van bedrijven. Wat is de kracht van hun volgers en wat zijn de mogelijkheden?

Het kanaal waar de Social Influencers het meest gebruik van maken is Instagram. Het platform dat is uitgegroeid tot een multi-milion-dollar business. Zo is het gebruik in 2017 met maar liefst 160 % gegroeid, van 300 naar 500 miljoen gebruikers per dag. De plek waar Social Influencers te vinden zijn, de plek waarbij het draait om volgers, likes en comments.


Waar komt de term Social Influencer vandaan?
De vertaling is niet al te verrassend, vrij vertaald: sociaal beinvloeder. Social Pepper beschrijft het als volgt: een persoon of een groep personen die een meer dan gemiddeld potentieel hebben om anderen te beïnvloeden doordat zij veel communiceren, zich centraal bevinden in een (sociaal) netwerk, hun grootte en overtuigende kracht.

Duidelijk.. aangezien het gebruik van sociale media alleen nog maar gaat groeien wordt het tijd je ogen te openen voor de Social Influencers.
EventBranche ging in gesprek met boekingsbureau AT Bookings. Zij vertegenwoordigen een groot aantal Social Influencers. 'Onze Influencers weten hun publiek op een spontane en creatieve manier te bereiken en te activeren. Een greep uit het aanbod van AT Bookings; Anna Nooshin, Tim Hofman, Smoare, Blonde Tigers en Défano Holwijn.'

Zien jullie een groei in het aantal aanvragen voor marketing-klussen voor de influencers? 
Dit zien wij zeker, bedrijven weten steeds beter de weg te vinden naar Social Influencers. Waar er een tijd geleden veel onduidelijkheid was over de mogelijkheden zien bedrijven nu steeds meer in wat de voordelen zijn om een Influencer in te zetten. Niet alleen op het gebied van campagnes, maar ook voor live-events zien wij een groei in aanvragen. Voorbeelden van dit soort boekingen zijn Q&A’s , dag-voorzitterschap of moderator en lezingen.

Wat is volgens jou de kracht van de influencers? 
Influencers bereiken op een krachtige en unieke manier een specifieke doelgroep. Zij kunnen een merk of product op een subtiele en spontane wijze onder de aandacht brengen bij hun volgers zonder nadrukkelijk reclame te maken. Door de sterke band die Influencers met hun volgers hebben vertrouwen volgers op hetgeen een Influencer hen vertelt, deze manier van marketing komt dus op een hele natuurlijke manier over.

In welke gevallen raad jij een merk aan om een influencer in te zetten? 
Wanneer je op een creatieve en toegankelijke manier een grote, specifieke doelgroep wilt bereiken is het zeker aan te raden een Influencer in te zetten. Social Influencers denken daarnaast graag mee met campagnes zodat er content ontwikkeld kan worden welke past bij de kanalen van de Influencer en het merk. Met hun creatieve geesten kunnen zij voor verrassende ideeën en concepten zorgen!

Wat voor een kosten gaan hiermee gemoeid? 
De offerte voor een campagne wordt altijd op maat gemaakt. Prijzen liggen erg uiteen en worden gebaseerd op o.a. het bereik van de Influencer, de duur van een campagne en de beeldrechten. De kosten voor een campagne met Influencers liggen in lijn met reguliere marketingkosten, daarentegen is de effectiviteit en het bereik vaak vele malen groter. In verhouding vallen de kosten dus erg mee!   

Zijn er regelementen als het gaat om het verbinden van een naam aan een merk? 
Wanneer bedrijven kiezen voor de inzet van een Social Influencers is het belangrijk om een Influencer te kiezen die past bij het merk, zo komt de boodschap geloofwaardig over en is de campagne effectief. AT Bookings helpt graag bij het zoeken naar de juiste match voor een succesvolle campagne!


Voorbeeld van Influencer Marketing:  EasyJet
Luchtvaartmaatschappij EasyJet sloeg de handen ineen met Sophie Milzink, goed voor 310k volgers, Gewoon Thomas met zijn 156 volgelingen en Iris Enthoven die een bereik van 30,4k heeft. Tijdens de Kingsday Hunt Campagne konden de volgers van Sophie, Thomas en Iris een jaar lang reizen met easyJet winnen.



Boekingskantoor AT Bookings: 
Vragen of meer informatie: Annelot Nijkamp  - 020 261 93 56 – annelot.nijkamp@atbookings.com

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.