Warsteiner laat nieuwe merkcampagne tot leven komen op events

Tekst verkleinenTekst vergroten
Tekstgrootte:
0 reacties
14 juli 2017 16:30 uur

Warsteiner zet met haar nieuwe merkcampagne 'Het Verschil' centraal. MERKCAMPAGNE EVENTMARKETING - Na de opfrisbeurt van de huisstijl, logo en verpakkingen eerder dit jaar ondergaat nu ook de positionering van Warsteiner een metamorfose. De nieuwe merkcampagne omvat een uitgebreide out-of-home, print en online campagne en wordt afgetrapt met een tv commercial. En de events?

Marcel Beekman, directeur Warsteiner Benelux, licht toe: 'Voor veel mensen is bier gewoon bier, maar bij Warsteiner zien we dat anders. We willen consumenten laten zien en ervaren dat er verschil is in smaak, beleving en presentatie. We zijn heel trots op onze nieuwe merkcampagne: Het Verschil. In een tijd waarin de biermarkt overspoeld wordt door nieuwkomers is het voor ons van groot belang om opnieuw van onszelf te laten horen. Tijd om Nederland het verschil te laten ontdekken met Warsteiner.'

Warsteiner heeft zich in de jaren ook aardig op de kaart gezet als evenementenmerk, dus is de logische vraag: hoe wordt de nieuwe merkcampagne vertaald naar de evenementen waar Warsteiner activaties heeft, bier levert, bij betrokken is of zelf organiseert? PR-manager Denise Leeuwangh van Warsteiner: 'Het hele jaar door maakt Warsteiner het verschil op verschillende evenementen. In onze Biergarten bijvoorbeeld. Hier kan je onze bieren (pils en speciaal bier) proeven op een net wat andere manier dan dat je normaal gesproken gewend bent op een festival. Hier hoef je niet in de rij te staan om een biertje te bestellen aan de bar. Nee, we brengen het naar jou. Er lopen Warsteiner Waiters rond om jou te serveren. Je drinkt het bier niet uit die standaard plastic festivalbekers, maar uit speciale hard plastic tulpglazen. Deze worden speciaal voor jou voorzien van een dun laagje ijs. Superkalt genieten dus. Naast dit alles is het ook gewoon gezellig. Mocht je de Biergarten tegenkomen, kom dan vooral even langs om een Super Kaltes Warsteiner met ons te drinken.Op Mystic garden hebben we de Biergarten voor de eerste keer ingezet.'

Leeuwangh vertelt hoe Warsteiner tot leven komt op de festivals die het biermerk sponsort: 'We sponsoren voornamelijk elektronische muziek festivals (genre techno / deephouse / house / techhouse) en hier willen we graag laten zien dat we een kwaliteitspils zijn. Dit doen we dan ook, maar wel met knipoog. Zo draagt het barpersoneel (zowel man als vrouw) blousjes met een stropdas. Iets dat opvalt omdat deze nette manier van kleden afsteekt tegen de sfeer die past bij een elektronisch muziekfestival. Glaswerk op een evenement is verboden i.v.m. de veiligheid en daarom moeten wij ons bier helaas uitserveren in plastic bekers. Iets dat haaks staat op onze manier van serveren (lees: tulpglas, druppelvanger, hoge schuimkraag). We bieden dan ook onze excuses aan op de bekers met de volgende tekst: ‘Warsteiner dient eigenlijk uit het exclusieve Tulpglas gedronken te worden. Dit is hier echter niet mogelijk.  Wij vragen uw begrip hiervoor. Met vriendelijke groet, Warsteiner Brouwerij.'

 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Reageer op dit artikel

Naam :
E-mail adres :
Reactie
 
Onthoud mij
 
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. D&B eventmarketing

    Dé eventpartner van ondernemend Nederland
  2. Amplify Eventmarketing

    Welkom bij Amplify EventMarketing
  3. Effectgroep

    Dat we effectgroep heten is niet zomaar....
  4. Obsession Evenementen & Communicatie

    Bijzondere ontmoetingen, perfect geregeld!
  5. Stage Entertainment Theaterarrangementen

    Live entertainment is puur en staat voor...

Stuur uw persbericht naar EventBranche.nl

Persberichten delen met de branche? Stuur uw bericht naar sjoerd@eventbranche.nl Tips nodig?

 


 

Neem een abonnement op ons vakblad en de Brancheborrels voor 159,- euro
EventBranche supporting partners:

     

       
                               
           

Volg ons op twitter
Wordt lid van onze linkedin group