TwitterStreams+is+schakel+tussen+evenement+en+social+media
Nieuws

TwitterStreams is schakel tussen evenement en social media

EVENEMENTEN SOCIAL MEDIA - TwitterStreams is een nieuwe bedrijf dat social media-oplossingen aanbiedt voor de eventbranche. EventBranche.nl vroeg het nieuwe bedrijf onder meer naar de toegevoegde waarde:

Wat is de toegevoegde waarde voor bedrijven in de Eventbranche?
'Een TwitterStream is voor de organisatie een extra marketing kanaal. Een Twitterstream pagina is méér dan het tonen van een stream met tweets. Op de pagina kan men, terwijl de stream wordt gevolgd, direct meetweeten en reageren. Daarnaast is op een TwitterStreams pagina ruimte voor tal van widgets en links. Denk aan social widgets (Facebook, Twitter), opname van nieuws via RSS feeds, foto’s, video’s, links naar inschrijfformulieren en nieuwsbrieven. Hierdoor genereert de Twitter pagina ook meer bezoek richting andere sites/netwerken van de klant. Omdat tweets samenkomen op een site zijn deze eenvoudiger te volgen; ruim voor het event kunnen bezoekers tweets volgen en b.v. getriggerd worden om in te schrijven. Zo zie je wie zich inschrijft en is er dus een mogelijkheid om alvast contacten te leggen voor ontmoetingen tijdens het event.'

 

En voor bezoekers zonder Twitter-account?
Bezoekers die geen Twitter gebruiken kunnen ook bereikt worden want men hoeft niet over een Twitter account te beschikken om eenvoudig tweets te volgen. Doordat de TwitterStream op de site van TwitterStreams.nl draait lift men mee op onze positie in Google. Door de streams prominent onder de aandacht te brengen op de homepage van TwitterStreams wordt de stream óók zichtbaar voor bezoekers die voor een andere stream op de site komen. Wij kunnen een aangepaste TwitterStream maken en inzetten voor vertoning op grote schermen live tijdens het event, ook deze is volledig in huisstijl van de klant. Deze stream is ook zeer geschikt voor weergave op mobiele devices.'

 

Wat is verder de toegevoegde waarde van TwitterStreams en wat zijn de kosten?
'Wij kunnen het event aankondigen op onze andere sites. Politieke, maatschappelijke én events in de werving en selectie branche worden door ons onder de aandacht gebracht van bijna 20.000 volgers op Twitter (gecombineerd). Niet geheel onbelangrijk in deze tijd: door onze werkwijze, een snelle en initiële setup en daarna feedback van event organisatie, wordt veel tijd bespaard. Een volledig gebrande eerste versie van een nieuwe stream kan binnen 1 a 2 werkdagen online staan! Hierdoor zijn de kosten minimaal, zeker in verhouding tot de kosten van de totale organisatie. Er is geen effort door de event organisatie nodig; men geeft alleen feedback en eventuele aanpassingen door. Onze meest uitgebreide TwitterStream kost minder dan 200 euro. Door ons partnership met @TweetRedacteur kunnen wij een TwitterStream ook combineren met live verslaggeving tijdens het event. Tevens kunnen wij de klant helpen met het inrichten van een goedkope maar efficiente mobiele event guide.'

Maar een beetje eventprofessional kan toch ook zelf een TwitterStream maken?
'Inderdaad kan iedereen via andere tools/sites/widgets zelf tweets tonen. Voorgaande opsomming laat al het verschil met een stream die iedereen kan maken. Echter, de meest gebruikte tools tonen tweets via Flash applicaties. Bij Flash applicaties ligt meestal de nadruk op presentatie en door deze ‘flashy’ mogelijkheden wordt vaak aan het doel voorbij gegaan; het eenvoudig leesbaar tonen van content voor (potentiele) bezoekers en geïnteresseerden. Daarnaast worden met deze Flash applicaties klanten en bezoekers met iOS devices (alle iPhones en iPads) niet bereikt. Flash wordt niet getoond op Apple devices; men mist een grote groep gebruikers. Daarnaast zijn deze streams niet gebrand, anders dan een logo. Uiteraard kan men altijd een dergelijke stream in een eigen site ‘plakken’. Al met al vinden wij dit geen professionele presentatie.'

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.