The+Experience+Conference%3A+%27Social+Media+is+niet+gratis%3A+organisch+bereik+is+dood%21%27
Nieuws

The Experience Conference: 'Social Media is niet gratis: organisch bereik is dood!'

EXPERIENCE CONFERENCE - Voor iedere eventprofessional is het altijd een genot om met een grote toonaangevende opdrachtgever mee te kijken achter de schermen van hun marketing- en communicatiemix. Soms is het eerste even schrikken om daarna vol begrip mee te gaan in hun verhaal: 'Events gebruiken wij vooral voor het vergroten van ons social media bereik.'

Dat was op The Experience Conference van IDEA de binnenkomer van Marc Bogaerts, Global Event Manager Sponsorships Heineken International, die een indrukwekkend kijkje achter de schermen van het biermerk gaf. En events? Die spelen daar een grote rol, in een 360 graden benaderen en worden door Bogaerts vooral gezien als contentmotor om het bereik op social media te vergroten. Dat moet ook wel, want Bogaerts is heel stellig: 'Social Media was gratis, maar is het niet echt niet meer. Het organisch groeien en bereik vergroten is dood.'

Vervolgens nam Bogaerts de evenementenbureaus, eventprofessionals en mede-opdrachtgevers mee in de veranderende rol van events binnen de marketing- en communicatiemix van Heineken. Waar evenementen 'toen' het moesten doen met een laag bereik, maar wel krachtige '1-op-1-impact' veranderde die opvatting binnen Heineken snel.



Nu, zo liet Bogaerts in zijn presentatie tijdens The Experience Conference zien, is de opvatting door de grotere impact voor, tijdens en achteraf sterk positief veranderd:

Die veranderende opvatting aan de hand van de veel impactvollere mogelijkheden van een evenement binnen de marcom-mix, leidt bij Heineken ook tot een 'andere' rol van het evenementen binnen de marketing- en communicatiemiddelen:

Tot slot liet Bogaerts een aantal voorbeelden zien van waar events en live binnen de marketing van Heineken tot zijn recht komt en wat de impact is binnen de 360 benadering.

Heineken en James Bond Spectre - Spyfie

Heineken - The Take Over

Heineken en de Champions League
Heineken is heel stellig over de sponsoring van de Champions League, die begint en eindigt langs de lijn. Maar alles daarbuiten is inmiddels een viral-terrein voor het biermerk. Tientallen briljante activaties, mini-events, uitdagingen en andere experiences gaan keer op keer viral. Een hele aardige? The Last Ticket in Lissabon:

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.