The+Experience+Conference%3A+%27Betekenisvolle+merken+zijn+actieve+merken%27
Nieuws

The Experience Conference: 'Betekenisvolle merken zijn actieve merken'

EXPERIENCE CONFERENCE - Slotspreker Willem van der Schoot van Havas Lemz gaaf een duidelijke boodschap mee. Alleen al zijn eerste slide zette aan tot denken: Creativity for a better world, building meaningful brands with a positive impact on business and society. Vervolgens kwam hij met prachtige inspiratie in 4 video's:

 



Betekenisvolle merken zijn actieve merken, trok Van der Schoot de aandacht van de 150 eventprofessionals. Om snel over te gaan in een viertal prachtige en zeer geslaagde voorbeelden:

REI - Black Friday
Black Friday is de dag na Thanksgiving, waarop vrijwel heel Amerika vrij heeft en massaal de winkels induikt. REI, een enorme outdoor retailer, koos voor Black Friday om een statement te maken: ga de natuur in. De winkelketen sloot op, misschien wel hun topdag, alle winkels...

Ecuador Tourism - Golfito
Ecuador is een prachtig land, maar heel veel inwoners van het land gaan over de grens voor hun vakantie. Ecuador Tourism bood een groep van 40 mensen een vakantie aan in Costa Rica...alleen ging het vliegtuig nooit het land uit, maar genoten de gasten ongemerkt van een binnenlandse vakantie. Resultaat: het binnenlandse toerisme steeg door de stunt het jaar erop.

Contours - Baby Stroller Test Ride
Kinderwagens, hoe komen we er nou achter of ze wel echt lekker zitten en comfortabel zijn. De baby zal het u niet vertellen. Contours maakte een gigantische kinderwagen en dat leverde een briljante campagne op, met veel 'event' en experience eigenschappen.

Swedish Tourist Association - The Swedisch Number
Oh, wat slim, wat simpel en wat goed! Als je als land wilt laten zien waar je voor staat, wie je bent of waarom je zo mooi bent, dan laat je dat door je eigen inwoners doen. Eerlijk en open. The Swedish Number is een telefoonnummer waar iedereen naar toe kan bellen om een willekeurige Zweed aan de lijn te krijgen, tot de minister president aan toe. En je mag ze alles vragen, ze geven altijd eerlijk antwoord. Bijna 130.000 mensen uit 179 landen deden het...


 


 

De presentatie van Willem van der Schoot (Havas Lemz) tijdens The Experience Conference:

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.