Social+media+op+events%3A+snelheid+van+een+reactie+is+belangrijker+dan+inhoud
Nieuws

Social media op events: snelheid van een reactie is belangrijker dan inhoud

EVENTMARKETING - Scott Stratten is een marketinggoeroe en wordt veel geboekt door grote merken om te spreken op evenementen. Stratten is president van Un-Marketing en auteur van het boek UnSelling: The New Customer Experience. Op BizBash komt hij met 10 tips:

>> Lees het volledige artikel op BIZBASH.com

1. Alles en iedereen op en rond uw evenement, moet een reflectie zijn van uw merk

2. Mensen onthouden 2 dingen van een merk: het laatste dat ze beleefd hebben en het meest extreme dat ze van het merk beleefd hebben of gehoord hebben.

3. Op zoek naar een viral? Zorg voor extreme emoties (opwinding, boosheid, humor, verdriet, etc)

4. Storytelling is belangrijk in marketing, maar het verhaal moet verteld worden door de klanten.

5. Bezoekers zitten altijd ergens tussen extatisch, statisch en kwetsbaar in, belangrijk om dat te signaleren en op in te spelen.

6. Verander gedrag door feedback en kritiek (bijvoorbeeld via social media) direct te beantwoorden.

7. Fouten gebeuren, het gaat er om hoe je hier op reageert.

8. Social media gouden regel: de snelheid waarmee je reageert is bijna nog belangrijker dan hoe je reageert.

9. Social media is voor feedback en discussies en is geen onderdeel van de marketing funnel.

10. Verspreid de content van uw evenement via social media kanalen.

>> Lees het volledige artikel op BIZBASH.com

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.