Slim+ondernemen+Jur+Elders+%28Uitjesbureau%2Enl%29+leidt+tot+alleenrecht+op+Wie+is+de+Mol%3F
Nieuws

Slim ondernemen Jur Elders (Uitjesbureau.nl) leidt tot alleenrecht op Wie is de Mol?

EVENEMENTENBUREAU BEDRIJFSUITJE - 'Wij zijn heel erg trots. In 2014 won IDTV de rechtszaak betreft het voeren van de naam "Wie is de Mol" en kreeg daarmee een stok om mee te slaan naar alle bedrijfuitjesaanbieders die het spel onder de naam Wie is de Mol? aanboden. Ik heb toen toenadering gezocht en gevraagd: wat nu? We zijn nu maanden verder en uit dat eerste gesprek is een samenwerking gekomen waardoor wij nu exclusief het spel Wie is de Mol? in de evenementenbranche mogen zetten.'

De trots en het enthousiasme van Jur Elders, Uitjesbureau.nl, over het alleenrecht op Wie is de Mol? komt duidelijk over door de telefoon. 'Het is een prachtige kans om ons te profileren met onze digitale games. Binnen de samenwerking met IDTV hebben we het concept echt kunnen door ontwikkelen. Zo zitten er in de applicatie voor het spel bekende acteurs en hebben we samengewerkt met de crème de la crème van de cameramannen. Het concept van teams strijdend tegen elkaar, waar de meeste bedrijfsuitjes met titels die lijken op Wie is de Mol? op gebaseerd zijn, is duidelijk aangepast. Bij het vernieuwde concept staat naast de teamprestatie juist ook de individuele prestatie van de kandidaat centraal! Met dus 1 ultieme winnaar en dezelfde dilemma's zoals we deze kennen van Wie is de Mol.'

Onbegrip
Destijds zorgde de uitspraak in de Wie is de Mol?-rechtszaak voor veel onbegrip in de bedrijfsuitjesmarkt. Nu komt het alleenrecht van het populaire spel en bedrijfsuitje te liggen bij Uitjesbureau.nl en IDTV. Zet dat geen kwaad bloed in de bedrijfsuitjessector? 'Ik kan me wel voorstellen dat collega's dit nieuws niet hadden verwacht, maar ik heb destijds voor de aanval gekozen. Volgens mij nog steeds de beste verdediging. Ik geloof gewoon in dit vooruitstrevende en vernieuwde digitale en interactieve concept voor de evenementenbranche. Nu IDTV ook een commercieel belang bij het spel heeft, kan ik me wel voorstellen dat zij niet stil zullen zitten', laat Elders doorschemeren. Het zou dus goed kunnen zijn dat er actiever gekeken gaat worden naar copycats in de markt.

Eis IDTV
'Er zit veel tijd en geld in, maar nu al lopen de opdrachten binnen. Het is ook prettig dat IDTV een absolute eis had: als we het doen, dan moeten we het goed doen. Ik kom me daar goed in vinden. Dat is onder meer de reden dat het concept is teruggebracht naar de individuele prestatie in plaats van alleen de teams. En ja, vooralsnog is het nog echt een fun event, maar in de toekomst kan het concept zeker aansluitend en aanvullend zijn op trainingen of andere inhoudelijke sessies.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.