Nieuwe workshop: wat leren we van Hollywood, Netflix en Aristoteles?

Tekst verkleinenTekst vergroten
Tekstgrootte:
0 reacties
11 mei 2017 00:00 uur
Nieuwe workshop: wat leren we van Hollywood, Netflix en Aristoteles?

PERSBERICHT - Waarom moeten jouw relaties naar jouw evenement komen? What’s in it for them? Het is de eerste vraag die ik aan een (potentiële) opdrachtgever stel. Het gebeurt regelmatig dat het antwoord op zich laat wachten...

Dan heeft marketing bedacht om een evenement te doen, sales nodigt de relaties uit, communicatie maakt een verhaal dat de directeur vervolgens moet presenteren… als hij niet naar het buitenland moet. Om praktische redenen wordt er gekozen voor een powerpoint met veel bullets. Tijdens de presentatie kijkt de directeur (of zijn vervanger) vooral naar het afkijkscherm waar de volgende slide staat. Maar het publiek zit niet in het afkijkscherm. Het zit in de zaal. En het verveelt zich…

Story Rules
De Griek Aristoteles wist het al ± 2500 jaar geleden. Story Rules! Iedere dag krijgt hij nog gelijk door Hollywood, Netflix en een aantal onderscheidende merken. Die zetten hun story in voor marketing, communicatie en sales. Waarom is een verhaal belangrijk voor een organisatie of ondernemer? Willen klanten niet worden overtuigd door cijfers, statistieken en grafieken? Nee, want klanten zijn mensen. En mensen worden van jongs af aan gevormd door verhalen. Sprookjes, boeken, films. Ze vertellen zelf ook verhalen, onthouden in verhalen en komen in actie door verhalen. Het menselijk brein is een verhalenmachine.

Toch laten veel organisaties en ondernemers de kans liggen om zich met een eigen verhaal te onderscheiden. Daarom zijn we gestart met de workshop Story Rules. De zeven regels om tot een eigen, onderscheidend verhaal te komen. De kern van waar je voor staat. Wat jou uniek maakt. Het is vaak de reden waarom klanten voor je kiezen. En naar je evenement komen!

Workshop van een halve of een hele dag
In de workshop van een halve dag maak je door korte oefeningen kennis met de zeven regels, zoals: drama is conflict. Een verhaal met alleen maar hoera-momenten boeit niet. Je publiek wil meeleven met je ambities, teleurstellingen, ontdekkingen, verrassingen. En uiteindelijk je succes. Ze moeten jou een happy end gunnen. Dan heb je contact. Dan staan ze open voor wat je ‘verkoopt’


In de versie van een dag gaan we dieper op de materie in en is er meer tijd om aan je verhaal te werken. De interactie tussen de deelnemers wordt als waardevol ervaren. ‘De input van anderen maakt dat je anders naar je bedrijf gaat kijken,’ zei een deelnemer. Een ander noemde de workshop ‘een echte eyeopener’.

In company
De halve dag workshop geven we ook ‘in company’. Dan werken collega’s ieder vanuit hun eigen invalshoek aan het verhaal van hun organisatie. Dat verbindt, inspireert en verbetert de communicatie.

Live storytelling 
Als je verhaal staat, is een evenement een prachtig medium om het te vertellen. Je evenement wordt  ‘live storytelling,’ waarbij de gasten vanaf de binnenkomst meegenomen worden. Uitnodiging, locatie, aankleding, ontvangst, catering, presentaties, films, entertainment, gastspreker; ieder onderdeel draagt bij aan de beleving van het verhaal. Dan wordt er na afloop over gepraat. Mond tot mond en via social media. Dan heeft het impact.

Data workshops
De eerstvolgende workshops zijn op donderdag 1 juni (halve dag) en op donderdag 29 juni (hele dag).

Heb je interesse of wil je meer weten, bijvoorbeeld over de ‘in company’ optie, bel of mail dan met Henk Jan van Harten 088 2840000 / 06 53561357, henkjan@bureauvanharten.nl

Eerst alle zeven regels lezen? Download dan het white paper ‘Story Rules’ op www.bureauvanharten.nl/opvragen-white-paper/

 

Volg ons op twitter
Wordt lid van onze linkedin group