4 Tips over meerwaarde van een mobiele evenementenlocatie

Tekst verkleinenTekst vergroten
Tekstgrootte:
0 reacties
11 mei 2017 10:50 uur

MOBIELE EVENEMENTENLOCATIE - Onlangs verscheen er op EventBranche.nl een artikel over de verdeling van het eventbudget. Hierin stond dat bijna de helft van het budget wordt besteed aan catering en locatie. De ervaring van Promotrail is dat bij een locatie vaak wordt gedacht aan een gebouw of een andere vaste plek, terwijl een mobiele locatie ook zeker een oplossing kan zijn. Daarom bespreken we in dit artikel hoe een mobiele locatie meerwaarde kan creëren tijdens evenementen.

1. Mobiliteit zorgt voor vrijheid en flexibiliteit
Het meest voor de hand liggende voordeel is de vrijheid en flexibiliteit die een mobiele locatie oplevert. Veel mobiele locaties zijn werkelijk overal neer te zetten, wat u in staat stelt om evenementen te organiseren op originele, verrassende en minder toegankelijke locaties.

2. Meer mogelijkheden door multifunctionaliteit
Een mobiele locatie kan zowel praktisch ingezet worden als voor marketingdoeleinden. Zo is het mogelijk om deze op de beursvloer neer te zetten als luxe stand, maar de mobiele locatie kan ook ingezet worden als huldigingspodium tijdens een sportevenement.

3. Vervul meerdere behoeften met één locatie
Veel mobiele locaties kunnen meerdere behoeften vervullen die centraal staan tijdens een evenement. Dergelijke locaties bestaan vaak uit verschillende ruimtes, waardoor het mogelijk wordt om één locatie op hetzelfde event voor meerdere doeleinden in te zetten. Denk hierbij aan een VIP-Hospitality unit om gasten te ontvangen en een merchandise shop/pop-up store om producten te promoten of verkopen. Een leuke bijkomstigheid bij het combineren van verschillende doeleinden is dat de kosten voor de verschillende voorzieningen tijdens het evenement flink kunnen dalen.

4. Draai de rollen om
Mobiele locaties stellen je ook in staat om je te onderscheiden van de concurrent. Dit kan door nieuwe producten of diensten te promoten door middel van een roadshow. Hierbij kun je als bedrijf de regio bezoeken die je zelf wilt, zo lang als je wilt. Daarnaast zullen veel klanten of prospects het een aangename verrassing vinden wanneer de rollen een keer worden omgedraaid en jij naar hen toe komt in plaats van zij naar jou.

Wilt u weten hoe het inzetten van een mobiele locatie eruit kan zien en wat de mogelijkheden zijn voor uw evenement? Neem dan contact op met projectmanager Ankie Dingemanse van PromoTrail of kijk op onze website www.promotrail.nl.

 

 

 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Reageer op dit artikel

Naam :
E-mail adres :
Reactie
 
Onthoud mij
 
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Promotrail

    PromoTrail B.V. actief op het gebied van...

Volg ons op twitter
Wordt lid van onze linkedin group