Outdoor%2D+en+verhuurbedrijven%3A+slechts+13+procent+heeft+online+reserveringssysteem
Nieuws

Outdoor- en verhuurbedrijven: slechts 13 procent heeft online reserveringssysteem

EVENEMENTEN TECHNIEK - 2015 schijnt volgens de laatste marketingtrends hét jaar te worden van online reserveren en mobiel betalen. Geen opvallende voorspelling gezien het aantal consumenten dat dagelijks online is. Echter vooralsnog lijken outdoor- en verhuurbedrijven nog geen toekomst te zien in deze trend.

Fotocredits: www.leisureking.eu

Recent onderzoek onder ruim 100 toeleveranciers wijst namelijk uit dat 62% van de outdoor- en verhuurbedrijven geen online reserverings- en betaalmogelijkheden aanbieden, terwijl de klant dit inmiddels wel verwacht. Alle bedrijven hebben overigens wel een website waarbij uitsluitend per mail of telefoon kan worden gereserveerd. Slechts 13% van de toeleveranciers geeft aan dat online reserveren wel mogelijk is.

Een van de veel gehoorde opmerkingen is dat systemen te duur zijn en er onvoldoende budget beschikbaar is om te investeren. Ook het vasthouden aan oude gewoontes als:  ‘we doen dit al jaren zo’ is een veel voorkomende opmerking. Deze bedrijven zien niet de noodzaak om naast een investering in het bedrijf ook mee te gaan met de moderne consument; er ontstaat een gat tussen de verblijfsrecreatie en de activiteitenbranche.

De oplossing
Nog teveel bedrijven maken gebruik van diverse systemen om hun werkzaamheden vast te leggen. Een database voor naw-gegevens, aparte systemen voor mailingen, het vastleggen van voorraad en het voorbereiden van (maatwerk)evenementen. Voor al deze bedrijven is er sinds kort een nieuwe speler op de markt die dit alles in een totaalpakket zegt aan te bieden, genaamd Leisure King, een gratis online reserverings- en voorraadsysteem voor de vrijetijdssector.

Leisure King maakt het mogelijk om een bedrijfswebsite aan het systeem te koppelen waardoor reserveringen, betalingen en voorraadbeheer volledig online kunnen plaatsvinden. Zo wordt voorraad automatisch aangepast bij een online reservering, heeft u inzicht in de dagomzet, de meest verkochte producten en ziet u welke betalingen er binnen komen.

Door deze automatisering is er meer tijd voor het bedenken van nieuwe activiteiten en evenementen, en voldoet een organisatie aan de vraag van de hedendaagse klant.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.