Opel+verbindt+zijn+naam+aan+Red+Bull+evenement
Nieuws

Opel verbindt zijn naam aan Red Bull evenement

SPONSORING EVENTMARKETING - Het sponsoren van evenementen is niets nieuws, toch zien we de laatste tijd steeds meer creatieve concepten. Zo verbindt Opel haar naam aan een evenement dat door Red Bull al gebruikt wordt als b2c marketingtool.

Opel is officieel sponsor van Red Bull Crashed Ice, dat komende zaterdag 9 februari plaatsvindt in het Limburgse Landgraaf. Op dit spectaculaire evenement presenteert het automerk haar jongste telg, de Opel ADAM, onder meer om bekendheid rond dit nieuwe model te genereren. De associatie met Red Bull Crashed Ice moet mede bijdragen aan de vliegende start van de hippe en compacte ADAM.

Michel Vercruyssen, marketing manager Opel Nederland: 'De Opel ADAM is uniek, eigenzinnig en misschien wel een beetje controversieel. Red Bull, en in dit specifieke geval Red Bull Crashed Ice, was voor ons dan ook een zeer goede match. Wij willen het unieke karakter van de ADAM door de sponsoring van dit zeer unieke en onderscheidende evenement onderstrepen. We grijpen de TV-uitzendingen rond Crashed Ice op RTL7 bovendien aan om de TV commercial voor de Opel ADAM in première te laten gaan.'
 

Opel zal op het evenement de ADAM SLAM centraal stellen. Dit is een van de drie ‘moods’ waarin dit compacte model te verkrijgen is, naast de ADAM JAM (urban & funky) en de ADAM GLAM (chique en modieus). De ADAM SLAM is stoer en sportief en dat geldt in overtreffende trap ook voor Red Bull Crashed Ice, waarbij de schaatsers extreem hard een ijstrack met bochten en obstakels af gaan.
 

Red Bull Crashed Ice in Landgraaf is de derde stop in het Ice Cross Downhill World Championship, na de wedstrijden in Niagara Falls in Canada en Saint Paul in de VS. Het spectaculaire evenement in SnowWorld Landgraaf is bovendien de allereerste editie wereldwijd op een overdekt ijstrack.
 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.