Nieuwe verdienmodellen: 'Events worden in de VS gezien als meest effectieve medium'

19-11-2013 - EVENTBRANCHE MAGAZINE - In het vorige week verstuurde EventBranche Magazine een groot artikel over nieuwe verdienmodellen in de eventbranche. 'Nieuwe waarde. Wie daarin niet slaagt, kan zijn nering nog een tijdje in de aanbieding doen, maar houdt het uiteindelijk niet vol.'

'De wereld is fundamenteel veranderd. Ingrijpender zelfs dan door de Industriële Revolutie aan het eind van de 19e eeuw. Die verandering dwingt ondernemers en zelfs complete industrieën te zoeken naar nieuwe relevantie. Nieuwe waarde. Wie daarin niet slaagt, kan zijn nering nog een tijdje in de aanbieding doen, maar houdt het uiteindelijk niet vol. Ook wij zijn zo’n industrie. En wie denkt dat het na de crisis wel zal overwaaien, heeft het mis.'

Dat is de stellige overtuiging van Rob Captijn van BENG! Amsterdam en New York. 'We zijn met elkaar –CFO’s, projecteigenaren, eventmanagers, bureaus en toeleveranciers- in een kostenspiraal beland. Steeds harde bestedingsprioriteiten aan de top komen steeds harder aan in de hele keten. En de enige manier om daaraan te ontsnappen, is om onze dienstverlening zo onmisbaar relevant en waardevol te maken dat ondernemingen daar ook graag in investeren.'

Ontken de wetenschap niet
En dat ziet Captijn als een collectieve brancheverantwoordelijkheid. 'Als je je realiseert dat ondernemingen niet langer investeren in media zonder harde bijdrage, kunnen we ons als industrie niet langer de luxe veroorloven om te blijven roepen, dat het creëren en meten van de ROI van evenementen toekomstmuziek is', aldus Captijn. 'Daarmee ontken je bovendien ruim 75 jaar wetenschap en evidence based praktijkervaring. Recent is in de VS weer een toonaangevend onderzoek gepubliceerd waarin b-to-b marketeers het evenement, voor het vierde jaar op rij, als het meest effectieve medium voor content overdracht waarderen. Het is hoog tijd om ook in Nederland onze waardevolle plaats in het medialandschap te claimen.'

>> Het volledige artikel leest u in het EventBranche Magazine

>> Terug naar het dossier Nieuwe Verdienmodellen

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners