Netflix+laat+eigen+globalisering+tot+leven+komen+met+internal+branding+event
Persberichten

Netflix laat eigen globalisering tot leven komen met internal branding event

EVENTMARKETING - Effectgroep organiseerde samen met de eventmanager van Netflix een internal branding event. Tijdens het event op OCEANDIVA vierde Netflix de wereldwijde dekking van het bedrijf. De grondleggers van het bedrijf kwamen naar Amsterdam om hun medewerkers te bedanken en samen de mijlpaal te vieren.

Netflix klopte aan bij effectgroep voor de organisatie van het ‘epic milestone of global proportion’ event voor medewerkers uit Europa. En episch werd het. In co-creatie met Netflix ontstond het creatief concept voor het event, waarbinnen de globalisering van de organisatie en de Netflix Original Series volledig in de schijnwerpers stonden. Met de OCEANDIVA als decor en een customized foodconcept samengesteld met Cuisine on tour, werd het een episch feest. Volgens Jelle van Keulen van effectgroep was het evenement echt een cocreatie: 'Netflix organiseerde oa in Los Angeles, San Fransisco, Tokyo en Signapore ook dergelijke evenementen. Het concept van die events hebben we vertaald naar de 'Amsterdamse doelgroep' van 250 Netflix-collega's. Samen zijn we in Amsterdam op zoek gegaan naar de perfecte locatie en hebben we het concept gemaakt op maat voor de Nederlandse doelgroep.'

Van Keulen en effectgroep doen meer events voor Netflix, volgens hem is het bedrijf ontzettend leuk: 'Ze laten hun medewerkers heel vrij en er wordt keihard gewerkt. Daarbij spelen events een belangrijke rol, zo is er ieder kwartaal een interne meeting, die echt aangevlogen wordt als een evenement. Voor dit event hebben we er voor gekozen om de content die het bedrijf heeft met al die series tot leven te wekken en daarbij de globalisering het laten zien. Samen werd de mijlpaal gevierd.'

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.