Met+dit+trucje+verkoopt+u+45+procent+meer+tickets+voor+uw+evenement
Nieuws

Met dit trucje verkoopt u 45 procent meer tickets voor uw evenement

DEELNEMERREGISTRATIE TICKETVERKOOP - Wilt u meer evenementtickets verkopen? Het kan heel eenvoudig: door het toevoegen van een simpele functie aan uw website verkoopt u gemiddeld 45 procent meer tickets...echt!

In het begin van het website-tijdperk beschreven we evenementenwebsites als een receptie voor uw bedrijf die altijd bemand is. Dat was niet helemaal waar, want hoewel een website van goede kwaliteit inhoud kon bieden die de vraag van uw bezoeker kon beantwoorden, was het grotendeels aan de bezoeker om deze te vinden. Een website bood self-service hulp. Tegenwoordig is dat voor veel sites veranderd. Op de meer innovatieve web-pagina's over evenementen, vindt u live-chat beschikbaar. Hier is wat u moet weten over een live-chat toepassing en hoe het u kan helpen om tot 45% meer tickets te verkopen. Klinkt goed? Blijf lezen.

Wat is Live Chat en waarom is het handig om tickets te verkopen?
Livechat is een ingeschakelde functie waarmee websitebezoekers een bericht of vraag kunnen intoetsen. Het bespaart hen de moeite om over uw website te dwalen om het antwoord te vinden. En het zorgt ervoor dat bezoekers meer kans hebben om te converteren, vooral als hun kaartverkoop afhankelijk is van één ding, zoals kunt u een voedselallergie accepteren?


Potentiële deelnemers houden van livechat 
Livechat stelt bezoekers in staat om onmiddellijk antwoorden op hun vragen te krijgen zonder een telefoontje te hoeven maken of op een e-mail te hoeven wachten. Maar er is meer aan de hand dan dat. Mensen houden van chatten omdat:

  • Ze kunnen multitasken
    Typ een vraag en terwijl je op een antwoord wacht, kun je blijven doen wat je aan het doen was. De vraagsteller zou zelfs in gesprek kunnen zijn met iemand anders.
  • Betere informatie omdat het een tweerichtingsgesprek is 
    Stelt een bezoeker een vraag en begrijpt hij of zij het antwoord niet? U kunt veel sneller opheldering krijgen dan het heen en weer mailen. Eenmaal in een livechat werkt het net als sms'en en is uw antwoord onmiddellijk.
  • Ze houden niet van praten aan de telefoon, maar willen toch iets dat lijkt op een gesprek 
  • Het kan overal worden gedaan waar een internetverbinding is
    Instant chat maakt het handig om vragen op het werk te stellen zonder het e-mailpad. Het is ook perfect als je in een hok zit en niet wilt dat anderen deel uitmaken van je gesprek.
  • Het helpt bij het navigeren door taalbarrières
    Onderscheidende accenten zijn misschien moeilijk te begrijpen via de telefoon. Het typen van een vraag of het ontvangen van een antwoord kan voor sommige mensen gemakkelijker te vertalen zijn.
  • Chat maakt het mogelijk om buiten kantooruren vragen te behandelen 
    Er zijn bedrijven die een actieve chatlijn voor u beheren, zodat u 24/7 de vragen van de aanwezige of potentiële aanwezigen kunt beantwoorden, zelfs wanneer u niet beschikbaar bent om dit te doen. Dit werkt goed om tegemoet te komen aan de behoeften van mensen in andere tijdzones.


Hoe Live Chat de verkoop van evenemententickets verbetert
 

Vaak stellen mensen vragen over iets waarvan hun registratie afhangt. Ze zijn vaak klaar om een ​​beslissing te nemen 'als'...

  • Als ze het antwoord op hun vraag krijgen.
  • Als hun behoeften kunnen worden ingevuld.
  • Als dit waar is.
     

De aankoop van een evenemententicket is zoals zo veel aankopen, grotendeels een emotieaankoop. Dat betekent dat als de potentiële deelnemer niet het antwoord krijgt dat hij op dat moment nodig heeft, hij zijn interesse misschien heroverweegt. Laten we bijvoorbeeld aannemen dat een deelnemer een vraag heeft. Als die vraag op een bevredigende manier wordt beantwoord, kopen ze op dat moment een kaartje. Zo niet, dan doen ze dat niet. Als je een livechat hebt, kunnen ze hun vraag beantwoord krijgen terwijl ze nog steeds erg enthousiast en geïnteresseerd zijn in je evenement. Als ze tot de volgende dag moeten wachten op een antwoord per e-mail, hebben ze mogelijk een niet-gebudgetteerde kostenpost of een andere reden gevonden waardoor hun interesse opeens over kan zijn.


Bovendien zijn we inmiddels geprogrammeerd om onmiddellijk antwoorden op vragen te krijgen. Gesproken zoekopdrachten worden de norm met Siri, Alexa en Google. We willen niet eens de tijd besteden die nodig is om te typen, laat staan ​​om naar een telefoon te luisteren. Live chats die behoefte aan onmiddellijke antwoorden in.

Forrester Research voerde een onderzoek uit met de titel "Making Proactive Chat Work", waarbij het opmerkte: "Veel online consumenten willen hulp van een live persoon, terwijl ze online winkelen; 44% van de online consumenten zegt zelfs dat het beantwoorden van vragen door een live persoon tijdens een online aankoop een van de belangrijkste functies is die een website kan bieden." Dit kan ook vertaald worden naar de aankoop van evenemententickets. Zoals eerder vermeld, zijn er soms die simpele vragen die een aankoop van een kaartje in de weg staan.

Livechat kan de tech-beginners ook helpen bij het online registratieproces voordat ze ontmoedigd raken door de 'nieuwe techniek' en de site verlaten. Hoe gemakkelijk uw technologie en uw ticketregistratie ook is, er zijn nog altijd mensen die zich niet helemaal op hun gemak voelen om er doorheen te gaan. Livechat kan hen van het begin tot het einde helpen, totdat de verkoop is voltooid.


Livechat verbetert de inkomsten door kosten te besparen

Niet alleen kan live-chat het aantal conversies verhogen, wat leidt tot een hogere ticketverkoop, het kan ook de uitgaven voor administratieve taken en interactie verminderen. Elke minuut die een lid van uw team besteedt aan het beantwoorden van een vraag is er een die ze niet aan hun dagelijkse taken besteden. Telefoontjes en e-mails kunnen behoorlijk duur zijn als je rekening houdt met verloren tijd. Online chat zorgt voor snellere reacties, minder tijd per persoon en de mogelijkheid om standaardantwoorden te gebruiken om de efficiëntie te verbeteren.

Livechat verbetert ook persoonlijke aandacht, maar tegen veel lagere kosten dan een telefoongesprek. In het geval van e-mails en telefoontjes, kunt u slechts één potentiële bezoeker tegelijk bedienen. Met online chat kunt u verschillende vragen tegelijkertijd beantwoorden als u de begroeting, het gedeelte vraag / antwoord en de afsluiting opneemt. Het kost de deelnemer tijd om te typen en in die tijd dat je wacht, kun je tegelijkertijd iemand anders helpen.


Conclusie

Livechat is goed voor uw deelnemers en voor uzelf. Het helpt u bij het afhandelen van meer vragen met minder moeite en middelen terwijl u meer tickets verkoopt. Potentiële bezoekers zullen minder snel verloren gaan in het koopproces, omdat hun vragen kunnen worden beantwoord op het moment dat ze ze hebben.

 

This Little Trick Can Help you sell 45% more Event Tickets first appeared on EventMB


Aanvullende artikelen over interactief entertainment powered by EventMB.com

 

 
EventBranche.nl is onderdeel van EventMB-netwerk

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.