Kunnen+eventprofs+de+%27mobiel%2Dverslaafde+bezoekers%27+terugwinnen%3F
Nieuws

Kunnen eventprofs de 'mobiel-verslaafde bezoekers' terugwinnen?

ONLINE EVENTS EVENEMENTEN APP - Volgens recente studies is mobiele verslaving wijdverbreid en kan het zelfs een negatief effect hebben op de kwaliteit van leven. Deelnemers aan evenementen besteden soms meer tijd aan hun apparaten, dan dat ze daadwerkelijk aan het evenement deelnemen. Wat kunnen eventprofs doen om hun aandacht terug te winnen?

Wanneer heb je voor de laatste keer je telefoon of tablet gecontroleerd? Als je recent onderzoek van Deloitte gelooft, was het waarschijnlijk maar een paar minuten geleden en je zult zo meteen weer gaan kijken. Als je de verleiding niet kunt weerstaan, denk dan niet dat je de enige bent, de deelnemers van jouw evenement zitten in exact dezelfde boot. In dit artikel kijken we naar de cijfers en kijken we wat er kan worden gedaan om deelnemers betrokken te houden bij jouw evenementen en live momenten in het mobiele tijdperk.

Mobiele verslaving wordt de norm
In de Deloitte-enquête werden 2.000 internetgebruikers in de VS tussen de 18 en 75 ondervraagd. Uitkomst? De meeste mensen controleren hun apparaat ongeveer 47 keer per dag. Jongeren gebruikers brengen dit naar een nog veel hoger gemiddelde door hun apparaten tot 86 keer per dag te controleren. Met dergelijke statistieken is het een wonder dat iemand tijd heeft om iets anders te doen.

Dit zijn misschien nog geen cijfers om direct van wakker te liggen, maar uit het onderzoek bleek ook dat bijna 90% van de internetgebruikers hun telefoon binnen een uur na het opstaan ​​en net voor het slapengaan controleren. Als dit niet als een verrassing komt, is het waarschijnlijk al te laat voor jou...

Is mobiel-verslaving slecht voor u?
Er zijn twee verschillende kampen als het gaat om het effect dat mobiel-verslaving op ons dagelijks leven heeft. Sommigen zeggen dat we het vermogen om met elkaar te communiceren verliezen, terwijl anderen zeggen dat mobiel ons in staat stelt om meer te communiceren. Die eerste groep zegt dan weer dat onze apparaten ons beletten dingen voor elkaar te krijgen, terwijl de andere groep beweert dat we veel meer gedaan krijgen met een mobiel in ons leven. En zo gaat het debat eindeloos verder.

Hoewel mobiele apparaten ons bijna overal bereikbaar maken en in staat stellen om overal ons werk te doen, bestaat het gevaar dat het totale effect negatief is. Dit komt grotendeels door een verslaving aan sociale media. Dit is een relatief nieuw fenomeen met veel vragen die nog onbeantwoord zijn, maar voor nu is het zonder twijfel een realiteit waaraan we ons moeten aanpassen om te overwinnen, juist ook voor organisatoren van evenementen.

Uw mobiele partner
Het lijdt geen twijfel dat als het gaat om onvervangbare technologie, de mobiele telefoon tegenwoordig bovenaan de lijst van de meeste mensen staat. We kunnen niet meer zonder. Dankzij app-cultuur en mobile-first ontwikkeling, is er niet veel dat je NIET met een mobiele telefoon kunt doen. Het dient als je persoonlijke mission control

Voor planners van evenementen hebben mobiele apparaten de vertrouwde multomap bijna vervangen door een aantal evenement-apps en eventmanagementsoftware-apps. Directe toegang tot analyses, deelnemersinformatie, contactpersonen en planningen kunnen allemaal in de palm van de hand worden verleend en verzameld, waardoor het sneller en gemakkelijker is voor eventplanners om hun werk te doen, dan ooit tevoren. Iedereen (en alles) waarmee je moet communiceren, kan worden bereikt via de zwarte rechthoek in je hand. Het is geen wonder dat je het niet kunt neerleggen. Daarmee moet het geen verrassing zijn dat uw deelnemers aan uw evenement dat ook niet kunnen...

Zwarte rechthoeken van massale afleiding
Hoewel de mobiele telefoon een van de nuttigste apparaten is die de mensheid kent, beweren sommigen dat terwijl gebruikers hun hoofd in hun mobiel hebben, ze missen wat er in de echte wereld gebeurt. Het zou geen verrassing moeten zijn om te ontdekken dat dit ook gebeurt tijdens jouw evenementen. Uw deelnemers zijn waarschijnlijk bezig iets anders te doen wanneer ze waarde uit uw evenement zouden moeten halen. Zelfs de aanwezigen die aan het filmen en live streamen zijn, Snapchatten of op Instagram zitten terwijl ze op uw evenement aanwezig zijn, zouden de volledige beleving van het evenement wel eens kunnen missen doordat ze het hele event slechts door een klein venster bekijken.

Los van het verbieden van de zwarte rechthoeken van massale afleiding, wat kunnen eventprofs doen om ervoor te zorgen dat de aanwezigen zich op het evenement concentreren?

Maak 'mobiel' deel van het evenement

Een manier om met internet en smartphoneverslaving om te gaan, is door het meerwaarde te geven in uw evenement en het apparaat echt geintegreerd onderdeel te maken van het evenement. Het toevoegen van gamification-functies zoals speurtochten kan bijvoorbeeld een geweldige manier zijn om aanwezigen aan te moedigen om actief deel te nemen aan het evenement, aangespoord door hun vertrouwde smartphone. Veel evenementen-apps bevatten nu ook een functionaliteit voor het matchen van deelnemers, een prima oplossing bij het opzetten van persoonlijke ontmoetingen op een evenement door de deelnemer matchsuggesties te bieden. Sommige apps kunnen zelfs de tijd en plaats instellen.

Break-out gebieden

Als u wilt dat deelnemers echt met uw evenement engagen, kan het contraproductief voelen om ze juist een ruimte te geven die ze van het evenement weghaalt. Het bieden van een rustige ruimte waar aanwezigen zich kunnen concentreren op de dagelijkse zaken kan echter nuttig zijn. Zou je niet liever willen dat je deelnemer die belangrijke e-mail voor zijn dagelijkse werk beantwoordt op een andere plaats - dan in het theater, de plenaie of break-outsessie waar je hoofdspreker net bezig is - en dan meteen terugkeert naar je evenement?

Make It Social

Social media is misschien wel een van de grootste afleidingen voor mobiele gebruikers. Als u een gebruiker van sociale media bent, herkent u het patroon: Plan om te tweeten over het evenement --> open Twitter --> bekijk meldingen --> reageer op meldingen --> wat ging ik ook al weer tweeten/zeggen? Niet alleen is uw deelnemer afgeleid van het evenement, ze zijn zelfs vergeten om dat enorm belangrijke punt van de keynote te tweeten.

Hoewel er geen manier is om dit volledig te vermijden, is het mogelijk om een ​​deel van die betrokkenheid terug naar het evenement te brengen door social een onderdeel van het evenement te maken en daar tijd en ruimte voor in te ruimen binnen het concept. Eenvoudige dingen zoals het aanbieden van een hashtag voor een evenement kunnen ertoe leiden dat deelnemers snel toegang hebben tot het gesprek en meedoen. Bovendien kunnen evenementen betrokkenheid stimuleren door social walls te gebruiken. Waarom ga je niet een stap verder en gamify het, waarbij je je meest geëngageerde deelnemers beloont?

Mobiel-vriendelijk backchannel

Omdat mobiel gebruik voortdurend in opkomst is, is het belangrijk dat zogehten back-channels van evenementen worden gemaakt met de mobiele 'eindgebruikers' in gedachten. Op de back-channel kan een discussie plaatsvinden over het evenement, de sprekers, de inhoud, etc. Onder de talloze sociale platforms die vandaag beschikbaar zijn, zijn er verschillende opties voor evenementprofs om een ​​backchannel te maken voor het vastleggen van inzicht en om het gesprek verder te laten gaan dan het evenement zelf. Facebook-evenementen en Twitter zijn al jarenlang een grote favoriet, maar nieuwe helden als Twitch en Slack zijn op de voorgrond getreden met gesloten community's die perfect zijn voor gesprekken via backchannels.

Een blackout

Een trend die de afgelopen jaren steeds meer aandacht krijgt, is de black-out van de gsm. Deelnemers dwingen om hun telefoon uit te schakelen of hun telefoon aan de deur bewaakt achter te laten, ​​is een gewaagde stap, maar kan in de juiste omgeving effectief zijn. Deze nogal extreme methode kan hogere focusniveaus mogelijk maken, maar kan deelnemers ook een geïsoleerd gevoel geven, dus wees voorzichtig.

Het ligt niet aan hen, maar aan jou(w evenement)
Er zijn verschillende redenen waarom deelnemers misschien niet zo betrokken zijn bij het evenement als een evenementenplanner zou willen en mobiele apparaten zijn slechts een van de redenen daarvoor. Alvorens stappen te nemen om de 'mobiele-verslavingsduivel' te bestrijden, is het de moeite waard om een ​​stap terug te doen om te zien of er andere delen van het evenement zijn die kunnen worden verbeterd. Als uw sprekers te weinig energie hebben en uw evenementprogramma niet volledig is, is dit misschien de reden waarom bezoekers afleiding zoeken en elders vinden en dus minder engaged zijn.

Ten slotte
Mobiele verslaving, als dat is wat het is, kan de betrokkenheid van deelnemers bij evenementen aanzienlijk verminderen als er geen stappen worden ondernomen om tegemoet te komen aan de nieuwe gewoonten van deelnemers. De mobiele telefoon is onderdeel geworden van het dagelijks leven, vanaf het moment dat we wakker worden tot het moment dat we in slaap vallen. Net zoals andere delen van ons leven veranderen om ons als individu én mobielgebruiker te kunnen ontvangen, moeten evenementen ook snel dat voorbeeld volgen.

Can Eventprofs Win Back Mobile Addicted Attendees? first appeared on EventMB


 

 

EventBranche.nl is trots onderdeel van het EventMB-netwerk

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.