Kärcher verbindt zich als merk aan bioscoopfilm en rondt campagne af met event

14-06-2018 - EVENTMARKETING - Kärcher is een sterk merk. Dat mag ook wel als wereldwijd marktleider op het gebied van reinigingstechniek. Het A-merk bedacht een traject waar diverse vormen van marketing, communicatie en sponsoring samenkomen. Binnen het internationale traject vroegen wij Kenneth Wagtmans, marketer bij Kärcher, naar de achtergronden van de campagne waar een merk zich verbindt aan een film, uitmondend in een evenement...

In jullie campagne komen verschillende vormen van marketing/PR samen…hoe is dit zo ontstaan?
'De overkoepelende campagne is vanuit ons hoofdkantoor opgezet. Wij proberen er dan lokaal extra passende items aan toe te voegen om het totaal beleving en interactie te geven. Dit dus vooral in de vorm van bioscoopkaartjes actie en de Kärcher Mission:Impossible dag.

Wij vinden het natuurlijk prachtig om te zien dat de campagne uitmondt in een event, maar in hoeverre ga ik daar ook echt de producten of het merk Kaercher beleven? 
'In principe niet. We willen er echt een fundag van maken, het moet geen droge ‘demonstratiedag’  worden. Daar zijn mensen op dat moment niet voor in de mood. Naast een unieke dag moet deze dag ook veel unieke content opleveren die we nadien breed kunnen uitserveren via social media etc.'

Hoe belangrijk is eventmarketing of live communicatie voor jullie merk? 
'Aardig belangrijk, we hanteren het regelmatig. Zo zijn wij bijv. ook (cleaning) partner van de Zwarte Cross. Belangrijkste is om ons merk te laden en beleving toe te voegen om zo weg te blijven uit de saaie/degelijke hoek.'

 


Hieronder het persbericht dat de campagne aankondigde en de verschillende onderdelen uitlegt:

PERSBERICHT

Vanaf 2 augustus in de bioscoop!

 

KÄRCHER EN "MISSION: IMPOSSIBLE - FALLOUT": GROOTS PARTNERSHIP

Made, 6 juni 2018 – De release van “Mission: Impossible – Fallout”, een film van Paramount Pictures Corporation, komt dichterbij. Ter ere van deze première voert Kärcher de grootste internationale campagne ooit in zijn geschiedenis. Wereldwijd nemen alle landen waar Kärcher gevestigd is deel aan de campagne. Zo ook Nederland, waar fors wordt ingezet op een intense online campagne met onder andere video’s op bekende platformen als NPO Start en RTL XL. Als absolute climax is er dan de exclusieve Kärcher Mission: Impossible dag op 4 augustus.

Met de campagne “ (Make impossible cleaning possible) ”  speelt Kärcher in op de reinigingsmissies die, zowel binnen het huishouden als ook op de werkvloer, vaak beginnen met de vraag hoe krijg ik dit nu weer schoon? Denk maar eens aan het verwijderen van kalkaanslag op de kranen of het schoonhouden van de natuurstenen tegelvloer binnen het huishouden. Op de werkvloer kunt u denken aan het verwijderen van bandensporen of kauwgom. Voor al deze bijna onmogelijke reinigingsmissies biedt Kärcher de juiste reinigingsoplossing!

De link tussen Kärcher en de nieuwste Mission: Impossible Fallout film is daarom snel te leggen. Maak het onmogelijke mogelijk! De campagne loopt in juni, juli en een deel van augustus en zal zowel de Home & Garden als de Professional divisie ondersteunen.

Beleef je eigen Mission: Impossible tijdens de Kärcher Mission: Impossible dag
Op 4 augustus 2018, net na de bioscooprelease van de film, organiseert Kärcher Nederland een exclusieve Kärcher Mission: Impossible dag. Wie deze dag vol spectaculaire stunts wil meemaken en zich voor een dag hoofdrolspeler in de film wil wanen, krijgt de kans om kaarten te winnen. Meer informatie over deze exclusieve dag is te vinden op www.karcher.nl/nl/mission.

Acties voor professionele en consumentenproducten
Zowel consumenten als professionele gebruikers genieten tussen 1 juni en 2 augustus 2018  - bij aankoop vanaf een bepaald bedrag -  van leuke acties.

Wie gaat voor het assortiment Home & Garden, ontvangt een unieke Mission: Impossible – Fallout giftbox met daarin een bioscoopkaartje voor de 3D voorstelling en een unieke multi-tool. “Groot voordeel van de samenwerking met Paramount Pictures Corporation is dat de film landelijk in alle bioscopen in 3D draait en dat de kaarten bij alle deelnemende bioscoopketens inwisselbaar zijn” aldus Kenneth Wagtmans, Marketeer Home & Garden.

Binnen het assortiment professionele Kärcher producten, reinigingsmiddelen of toebehoren levert een aankoop 2 unieke giftboxen op.  Wie zich daarnaast ook registreert, maakt nog kans om met 4 collega’s deel te nemen aan de exclusieve Kärcher Mission: Impossible dag op 4 augustus. Registreren kan via de website en social media kanalen van Kärcher.

   

Over Paramount Pictures Corporation
Paramount Pictures Corporation (PPC), wereldwijd producent en distributeur van film entertainment, is onderdeel van Viacom (NASDAQ: VIAB, VIA), een toonaangevende content company met prominente, gerespecteerde films, merken voor televisie en digitaal entertainment. Paramount beheert een verzameling van de meest krachtige merken in beeldentertainment, waaronder Paramount Pictures, Paramount Animation, Paramount Television, Paramount Vantage, Paramount Classics, Insurge Pictures, MTV Films en Nickelodeon Movies. Tot de activiteiten van PPC behoren ook Paramount Home Media Distribution, Paramount Pictures International, Paramount Licensing Inc. en Paramount Studio Group.


De commercials van Kärcher spelen in op de iconische scenes uit de "Mission: Impossible" films, zoals hier ook deze scene uit de commercial voor consumenten hogedrukreinigers.


De exclusieve giftbox met daarin het bioscoopkaartje en de unieke multi-tool.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners