Internationale+live+campagnes+zijn+in+opkomst
Nieuws

Internationale live campagnes zijn in opkomst

EVENEMENTENBUREAU EVENTMARKETING - In het komende EventBranche Magazine een drieluik over de huidige propositie en herpositionering van een drietal bureaus. Zo sprak EventBranche met Milo Vergucht, ceo van 27 Names, een overkoepelend Europees live communicatie en eventmarketing bureau.

Bij 27 Names zijn uit diverse Europese landen, telkens één bureau per land, live communciatie en eventmarketingbureaus partner. Daardoor ontstaat een groot netwerk aan kennis en expertise. Voor internationale campagnes worden de desbetreffende 'landen' ingeschakeld om samen tot een concept/campagne te komen. Die is dan vaak internationaal, maar met een lokale verankering door de inbreng van de diverse landen:

‘Live campagnes naar verschillende landen zijn vrij nieuw, maar zeker in opkomst. Veelal blijft de marketing nu op lokaal niveau ingevuld worden, maar de groep pioniers zoals Samsung en Carlsberg wordt steeds groter. Toch durven wij wel te stellen dat de nood in de markt er is. Dat heeft alles te maken met de doorzettende globalisatie in combinatie met de digital age. Dat laatste zorgt ervoor dat de hang en behoefte naar live groter en groter wordt. Mensen zijn een beetje klaar met alleen maar social media. Tegelijkertijd blijft de lokale invulling en verankering juist bij internationale campagnes essentieel. Een uniforme globale campagne neigt al snel naar het door de strot drukken', aldus een citaat van Vergucht uit een boeiend artikel over 27 Names dat gepubliceerd wordt in EventBranche Magazine 3 dat begin september op de deurmat valt.


>> Nog geen abonnee van EventBranche Magazine? In het komende nummer onder meer eventmanagers aan het woord, merkactivaties, verzekeringen, WKR, herpositionering, trends, nieuwe producten, etc. Word vandaag lid en krijg meteen een uitnodiging voor de BrancheBorrel op 8 september. Mail: elin@eventbranche.nl
Tel: 0314 361060

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.