Gouden+Giraffe+2013%3A+NextNovelty+en+Ricoh+winnen+categorie+Congres
Nieuws

Gouden Giraffe 2013: NextNovelty en Ricoh winnen categorie Congres

EVENEMENTENAWARDS - 'Ricoh heeft als opdrachtgever met de keuze voor IMAGINE2012 het lef getoond om een niet alledaags, groots en gewaagd concept te omarmen. IMAGINE2012 sluit qua concept, format en realisatie goed aan bij de centrale merkboodschap en doelstellingen van de opdrachtgever.'

NextNovelty voor Ricoh Nederland BV met “IMAGINE 2012, Connecting the Dots”
Locatie Stedelijk Museum, ’s-Hertogenbosch
Aantal gasten /bezoekers 373 (exclusief Ricoh medewerkers en organisatie)

Opdrachtgever en projectomschrijving
IMAGINE2012, Connecting the Dots, was de Nederlandse aftrap van de wereldwijde implementatie van Ricoh’s nieuwe merkboodschap ‘imagine. change’. Initieel begon dit project met de vraag naar een eendaags (klant-) relatie-evenement, gericht op het inspireren en informeren van aanwezigen over de invloed en mogelijkheden van technologie op de maatschappij en organisaties. Uiteindelijk is dit veel meer geworden: een voormalige fabriekshal/museum werd omgebouwd tot tijdelijke (pop-up) gallery met interactieve kunstwerken, flexwerkplekken, loungegedeelte, workshopruimtes, bar, mediacorner en een inspirerende plek waar live kunst werd gemaakt.

Opdracht en doelstellingen
Ricoh is in 1936 in Japan gestart als producent van fotopapier en uitgegroeid tot een multinational op het gebied van kantoorapparatuur en IT- & documentoplossingen. Het grote publiek kent Ricoh als leverancier van (hardware) kantoorapparatuur, maar nog te weinig als business partner voor integrale, innovatieve IT- & documentoplossingen (dienstverlening). IMAGINE moet hier verandering in brengen. Dit project is initieel begonnen met de vraag vanuit Ricoh om een eendaags (klant-) relatie-evenement te bedenken en realiseren als lancering van, en in lijn met, hun (wereldwijde) campagne en merkboodschap ‘imagine. change’. “Het vermogen om te veranderen is tegenwoordig een essentiële factor voor het succes van een onderneming,” aldus Shiro Kondo, President en CEO Ricoh Group. “Technologie verandert sneller dan ooit en klanten zijn verplicht mee te veranderen. Wie dat niet kan, raakt achterop. Ricoh wil haar klanten hierbij helpen en zet zich in voor verandering door innovatie. Dat is wat we bedoelen met imagine. change.” Met de implementatie van imagine. change. beoogde Ricoh haar klantgerichte filosofie te onderstrepen: innovatie inzetten voor nieuwe ideeën en nieuwe manieren voor het verbeteren van welzijn en welvaart. Ricoh helpt bedrijven en mensen bij de transformatie van hun manier van werken door gebruik te maken van de collectieve verbeelding. In lijn hiermee werden wij gevraagd een (klant-) relatie evenement te bedenken en realiseren.

NextNovelty is van mening dat zij, samen met Ricoh, de Gouden Giraffe Award 2013 verdient omdat….
Nederland heeft het juist nu nodig dat we durven te dromen en deze dromen gaan realiseren. Mensen en organisaties kunnen door slim gebruik van (informatie-)technologie, innovatieve werkprocessen en samenwerking deze dromen realiseren. Lead by example: Ricoh heeft als opdrachtgever met de keuze voor IMAGINE2012 het lef getoond om een niet alledaags, groots en gewaagd concept te omarmen. IMAGINE2012 sluit qua concept, format en realisatie goed aan bij de centrale merkboodschap en doelstellingen van de opdrachtgever. Practice what you preach: Door verbeeldingskracht (imagine.) en nieuwe wegen te bewandelen (change.) hebben alle betrokkenen vernieuwend gedacht èn gedaan.
 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.