Eventmanagers promoten hun events vooral via Facebook en Twitter

12-05-2017 - ONLINE COMMUNICATIE - De inzet van Social Media rondom evenementen is niet meer weg te denken. Evvnt een promotie platform dat zorg draagt voor de promotie van events en congressen naar de juiste doelgroep via tientallen event-listing-sites, deed onderzoek naar het gebruik van social media bij de promotie van evenementen en congressen. Grote winnaars? Facebook en Twitter.

Evvnt, dat internationaal een grote naam heeft, doet eigen onderzoeken onder eventmarketeers en opdrachtgevers. Dit keer dook de promotiewebsite in het gebruik van social media in het voortraject van een evenement, beurs of congres. Bijna 100 procent van de kleine 40 eventmarkteers zegt social media te gebruiken voor de promotie van hun event.

Facebook wint
Wellicht nog interessanter om te weten: welk middel wordt dan vooral gebruikt. Toch wel redelijk opvallend: Facebook wint van Twitter, maar ook het populaire Instagram. Ook het meer zakelijk ingestoken platform LinkedIn komt niet aan de percentages van Facebook.

Betekent dit dat de good old email niet meer ingezet wordt? Nee hoor, ruim 8 op de 10 ondervraagden geeft aan ook mailings in te zetten. Ook wel logisch, zeker na het succesverhaal van The Next Web:

 

 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Avint

    AVINT is een draadloos, interactief stemsysteem waarmee uw publiek kan deelnemen aan presentaties en vergaderingen....
  2. Sharingbox BV

    Sharingbox is een marketing tool die het maken van een foto als excuus gebruikt...
  3. Skanna Horeca Uitzendbureau

    Skanna Horeca Uitzendbureau biedt gastvrij horecapersoneel. Skanna biedt...
  4. deRegistratiebalie

    Van uitnodiging en registratie-website tot en met de evaluatie, wij maken uw...
  5. Fraai Projecten

    Fraai Projecten verzorgt de styling, decoratie en aankleding van evenementen en...

EventBranche supporting partners