Evenementenlocatie+trends%3A+flexibel%2C+kleinschalig%2C+pop%2Dup+en+service
Nieuws

Evenementenlocatie trends: flexibel, kleinschalig, pop-up en service

EVENEMENTENLOCATIE TRENDS - Flexibel, kleinschalig, pop-up en servicelocaties dat zijn onder meer de trends die EventBranche.nl uit de vele onderzoeken en interviews haalde.

Flexibel
Flexibiliteit is door het overmatige gebruik ervan bijna een loze term geworden in de eventbranche, maar voor locaties het toverwoord. Flexibiliteit in alles: flexibele ruimtes, flexibiliteit in meedenken en flexibiliteit toeleveranciers en mogelijkheden.

Duurzaamheid 2.0
Het leek even een trend, sommigen zagen het zelfs als een hype, maar het is gemeengoed. De GreenKey of andere duurzame keurmerken worden als gemeengoed beschouwd. Of locaties er uiteindelijk een pitch mee winnen? Het is nu tijd voor locaties om verder te gaan dan het keurmerk. Steeds meer locaties geven u als opdrachtgevers prachtige kapstokken om uw duurzaamheidshoofdstuk uit uw bedrijfsstrategie aan op te hangen. En dat is meer dan een groene vlag op de parkeerplaats.

Kleinschaligheid
De behoefte om in kleine groepen tot de meest impactvolle live momenten te komen, is overduidelijk aanwezig. Deze trend zal ook in 2015 verder doortrekken. Ook op evenementen waar honderden mensen bij elkaar komen, moeten grotere locaties kunnen inspelen op de behoefte aan breakoutrooms, subzaaltjes of oplossingen om deze te creëren. 

Servicelocaties
Steeds meer locaties gaan het framewerk voor uw evenement al zelf aanbieden. Zonder volledig turnkey te worden of uw creatieve beweging tegen te gaan, zorgen locaties voor de aanwezigheid van alle noodzakelijke randvoorwaarden. Daarbij kunt u denken aan alle noodzakelijke audiovisuele producten, goede WiFi en/of internettoegang, tot eigen meubilair en zelfs aan samenwerkingen met entertainmentbureaus of registratiebedrijven. Het locatieloket wordt in 2014 steeds meer een servicepunt voor de organisatie van uw event.

Pop-up en onconventioneel
Altijd maar weer op zoek naar een nieuwe locatie. Het verrassingseffect in combinatie met een passende uitstraling bij uw evenement en/of boodschap zijn key. Denk aan tijdelijke pop-up-locaties, de ‘openbare ruimte’ als evenemententerrein of culturele locaties die niet als eerst bij u op komen als evenementenlocatie, maar inmiddels alle middelen en faciliteiten hebben: musea, theaters etc.

Specialiseren
Aan het begin van dit decennium zagen wij het al langzaam ontstaan: een duidelijke segmentatie in de locatiemarkt. Locaties die duidelijk aangeven: dit is de ideale locatie om te brainstormen, hier is alles tot in de puntjes verzorgd voor een productintroductie of een bedrijfsfeest. Specialiseren dus.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.