Obsession+en+Studio+Piraat+brengen+diverse+culturen+in+Den+Haag+samen+met+event
Nieuws

Obsession en Studio Piraat brengen diverse culturen in Den Haag samen met event

EVENEMENTENBUREAU EVENTMARKETING - Het evenement was talk of the town in Den Haag én in de media. Obsession Evenementen & Communicatie organiseerde het evenement samen met Studio Piraat Ontwerp en Communicatie. 'Het succes is af te lezen aan de enorme social return met 30 deelnemende organisaties en vele enthousiaste berichten op Facebook, Twitter en Instagram.' De culturen voorbij.

Duizenden Hagenaars maakten op zondagmiddag 19 maart een wereldreis langs bijzondere en kleurrijke locaties in en rond het centrum van Den Haag. Van een kijkje in een hindoetempel naar een Spaanse dansworkshop en van Omar Munie naar Happy Tosti. 

In de pitchfase sloegen Studio Piraat en Obsession de handen ineen. Een gouden greep, want via deze samenwerking werd een sterk concept in korte tijd omgezet in een stadsbreed evenement. Er is ingezet op kennis opdoen, mensen ontmoeten en nieuwe dingen zien, doen en proeven. Speciaal voor de Wereldreis door eigen stad hadden Haagse moskeeën, tempels, kerken en de synagoge hun deuren opengezet. Genietend van gerechten en muziek uit verschillende landen konden Hagenaars, dagjesmensen en toeristen veelkleurig Den Haag ontmoeten. Op die manier liet Den Haag zien hoe diversiteit de stad bruisend, interessant en werelds maakt.

Proefrit en stadsgesprekken vooraf
Het was de 22e editie van Wereldreis door eigen stad, na drie jaar stil gelegen te hebben. Er waren duizenden bezoekers, wat alle verwachtingen overtrof. Dat succes schrijft Obsession-directeur Gerben Plasmeijer toe aan een sterk concept, verwachtingen managen en eruit springen met een origineel programma. 'Obsession was verantwoordelijk voor de werving en het contact met de instellingen. We zijn het traject gestart met een brainstorm met medewerkers van de gemeente Den Haag om te bepalen welke organisaties benaderd konden worden. Een gezamenlijke start, dat was de basis van het programma. Om op gang te komen, werden de deelnemende organisaties uitgenodigd om samen met wethouder Rabin Baldewsingh een ‘proefrit’ te maken langs drie organisaties. Ook organiseerden we Stadsgesprekken op de Haagse Hogeschool en in het centrum om op een laagdrempelige manier de thema’s racisme en discriminatie bespreekbaar te maken.'

Ontvankelijke sfeer
Het droeg allemaal bij aan een zeer ontvankelijke sfeer op 19 maart. Het publiek werd verrast met een bijzonder programma. Op de Hofplaats opende wethouder Baldewsingh het evenement. Vanaf dit centrale ontmoetingsplein konden mensen overal genieten van muziek, hapjes en bijzondere verhalen van lokale ondernemers. Jong en oud deed mee aan de gratis activiteiten, zoals creatieve workshops in Atelier de Kunstvlieg, spiritualiteit bij Brahma Kumaris Spiritueel Centrum, stadwandelingen door de Chinese buurt en de Schilderswijk en een rondleiding door de Willibrorduskapel en -brouwerij. 


 

Ontmoetingen met impact
Obsession werkt op het snijvlak van evenementen én communicatie. We zien het als uitdaging om de inhoud van de opdrachtgever te vertalen naar de juiste vorm. Of dat nu een groot internationaal congres is voor het EU voorzitterschap, een productintroductie van Peugeot of een publieksevenement. De ontmoeting tussen mensen staat altijd centraal. Communicatie is daarin een onmisbare schakel, omdat communicatie een evenement versterkt.
>> Bekijk de bedrijfspresentatie van Obsession

Concept, ontwerp & communicatie
Studio Piraat bestaat uit ambitieuze en talentvolle creatieven. Grafisch ontwerpers, interactief ontwerpers en creatief strategen. Vrijbuiters die zich onderscheiden in eenvoud, passie en plezier; verre van doorsnee. Wij geloven in krachtige ontwerpen en heldere communicatie. Uitingen die opvallen, enthousiasmeren, inspireren en overtuigen. In alles wat we doen durven we onze nek uit te steken. Met onze opdrachtgevers creëren wij succesvol werk. Betrekken en begrijpen, daar ligt onze kracht.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.