%27Er+is+zo+veel+meer+dan+de+ROI+of+mediawaarde+van+een+evenement%27
Nieuws

'Er is zo veel meer dan de ROI of mediawaarde van een evenement'

EVENEMENTENBUREAU - In deel 2 van de rubriek jong talent VS ervaren eventexpert kropen Paul van Os (International Orange) en Janine Dechesne (voormalig Dechesne & Boertje) bij elkaar om de tafel van Janine. Het leverde weer een prachtig gesprek op, waar de twee elkaar aanvulden en samen prachtige conclusies trokken.

In EventBranche Magazine nummer 3 (eind september op de deurmat van onze leden) naast indrukwekkende foto's van Clickshots.nl ook veel ruimte voor het gesprek tussen de twee. Samen keken ze naar wat een bureau nou goed maakt, hoe we om moeten gaan met de nieuwe mogelijkheden, de nieuwe generatie, dat er naast harde ROI ook zachte doelstellingen zijn en hoe we als 'branche' groter kunnen en moeten denken. Als tipje van de sluier: Dechesne en Van Os over wat een bureau een goed bureau maakt.

Janine Dechesne: 'Wij zijn groot geworden door mensen in beweging te brengen. Het was 1983, alles wat we deden was nieuw en dus stonden we in alle media. Het feestje thuis bezorgd...dat deden we. En eigenlijk is het vak, het in beweging brengen, niet veranderd, maar de strategie is wel veranderd. De strateeg binnen het bureau is essentieel om bij de grotere bedrijven de vraag achter de vraag bloot te leggen en de meerwaarde duidelijk te maken.'

Paul van Os: 'Volgens mij ging het destijds voor 70 procent om de ervaring en 30 procent om kennis. Nu is dat veel meer 50-50. Jong denkende mensen zijn helemaal gewend aan alle techniek en de mogelijkheden die daar bij horen. Dat maakt dat unieke kennis nog belangrijker is op een evenement. Dus een bureau hoeft die jonge denkers met kennis van de nieuwe mogelijkheden echt nodig. Vanuit de vertrouwensband die je opbouwt met je opdrachtgever kun je dan ook technologische hulpmiddelen in gaan zetten om het event te versterken. Dat is een voorbeeld van een rol als kritisch dienstverlener, die ik bij een goed bureau vind passen.'

>> Dit hele verhaal lezen, maar nog geen lid? Meteen doen!

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.