Een+kijkje+in+het+leven+van+een+accountmanager+op+een+eventlocatie%3A+out+of+the+box
Nieuws

Een kijkje in het leven van een accountmanager op een eventlocatie: out of the box

EVENEMENTENLOCATIE ATTRACTIEPARK - Accountmanagers. Je vindt ze bij elk bedrijf. Wat maakt sommige accountmanagers nou zo bijzonder? Mark Doppenberg en Irene Schots werken bij Walibi Holland. Een pretpark als werkveld is op zich al heel bijzonder, maar de basis blijft volgens Mark en Irene hetzelfde: je matcht klanten en een product aan elkaar en zorgt voor tevredenheid aan beide kanten gedurende het hele proces.

Irene werkt sinds oktober 2016 bij Walibi en zit al 9 jaar in het vak. ‘Het enthousiasme van de collega’s bij Walibi Holland is wel heel opvallend te noemen. Mijn eerste werkweken waren tijdens de Halloween Fright Nights. Over een echte vuurdoop gesproken! Alle collega’s zowel op het park als op kantoor werken normaal al enorm hard, maar tijdens Halloween gaat er nog een schepje bovenop. En toch is niemand te beroerd om vragen te beantwoorden of uit te leggen hoe iets gaat. Een warm welkom!’ Ook Mark is met Halloween bij Walibi Holland begonnen. Hij komt bij Fletcher Hotels vandaan en is vanuit de operationele kant doorgegroeid in diverse sales posities. ‘Met dit bedrijf kun je werkelijk alle kanten op, niets is te gek. Een enorm uitdagend werkveld!.'  

Luisteren
Als het om klantbenadering gaat, zijn ze het beiden roerend met elkaar eens: ‘Goed luisteren naar de wensen van de klant, werken vanuit de behoefte en hen verrassen met een zo passend mogelijk en vooral creatief voorstel, waarbij we net even een stap verder gaan.’ 
De positieve en enthousiaste aanpak van beiden maakt dat ze een opvallend leuke gesprekspartner zijn. Niets is te gek en out of the box denken ze met elke klant mee hoe ze een bijeenkomst, vergadering of bedrijfsuitje net even anders kunnen aanpakken.

'Wij vullen elke training aan met sessies met daarin elementen van ons park.'

Mark: ‘Alles is mogelijk. Of bedrijven nu komen voor een personeelsfeest, training, vergadering of bedrijfsevent, wij maken alle voorstellen op maat om een unieke en inspirerende dag aan te bieden. Walibi Holland is ontzettend interessant voor grotere evenementen & (grote) internationale bedrijven. Wij gaan namelijk verder waar menig park stopt. Dit maakt ons uniek om de klant een onvergetelijke ervaring te geven. Maar niet alleen voor evenementen en bedrijfsuitjes zijn wij uniek, nog unieker zijn wij als het gaat om een trainingslocatie met ons BizNiz center. Wij vullen elke training aan met sessies met daarin elementen van ons park. Denk aan Beveiliging & veiligheid, teambuilding op een unieke manier, backstage tours etc. etc. Voor de accountmanagers is het de taak dit te verwoorden naar de klant en vervolgens weer terug de operatie in. Dit is tevens de grote uitdaging, maar wel de leukste die er is in de evenementen & attractieparken wereld.’

Niet alleen rozengeur
Natuurlijk is het niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Net als elke accountmanager hebben ook Mark en Irene genoeg uitdagingen in hun dagelijks werk. 
‘Als mensen hun afspraken niet nakomen, dat is vooral frustrerend’ zegt Irene. Mark voegt hieraan toe: ‘Vaak zijn de mensen waar je contact mee hebt heel enthousiast maar moeten offertes vaak nog langs veel deurtjes voor een daadwerkelijke goedkeuring, dit kost veel energie en tijd. Maar als je een offerte binnen haalt en je hoort na afloop dat het event helemaal naar wens is geweest, dan geeft dat toch wel heel erg veel voldoening en energie om een volgende keer nóg een stapje verder te gaan.’

Zowel Mark als Irene zijn op LinkedIn te vinden en komen graag in contact met klanten en vakgenoten.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.