De+psychologie+van+no%2Dshow+op+evenementen%3A+5+tips+voor+eventprofs
Nieuws

De psychologie van no-show op evenementen: 5 tips voor eventprofs

EVENEMENTEN EN COMMUNICATIE - In de aanloop naar de derde editie van het EventBranche Magazine gaat de redactie van EventBranche.nl dieper inhaken op het onderwerp: no-show op evenementen. Hierbij alvast een voorproefje over hoe je doeltreffend kunt inspelen op de achterliggende gedachten en keuzes van bezoekers om no-show te beperken.

 


Bij het minimaliseren van no-show op een evenement gaat het niet alleen om de manier waarop het evenement is vormgegeven, maar ook om de communicatie eromheen. Robert Cialdini, psycholoog en marketeer, ontwikkelde hiervoor zes onbewuste vuistregels die iedereen gebruikt bij het maken van beslissingen of bij het oplossen van problemen. Door in te spelen op deze vuistregels kan no-show worden beperkt en zal het community gevoel en de binding met bezoekers worden vergroot.

Op 26 augustus organiseert EventBranche.nl een ronde tafel over no-show op evenementen, waar o.a. een opdrachtgever, een evenementenbureau, een deelnameregistratiebureau en een cateraar aanschuiven. Heeft u een prangende vraag of stelling die beantwoord moet worden? Stuur deze dan naar maartje@eventbranche.nl.

(Klik op de afbeelding voor een vergrootte versie)



 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.