Dag+van+het+Evenement+zet+de+kracht+van+events+in+de+spotlights
Nieuws

Dag van het Evenement zet de kracht van events in de spotlights

#DVHE - Meer dan 1000 bezoekers kwamen naar de eerste editie van Dag van het Evenement. Op wat schoonheidsfoutjes na, slaagde de dag in haar opzet: in de ochtend 400 opdrachtgevers inspireren over de kracht van events, in de middag een beursvloer waar 1 op 1 contact en storytelling voor een bijzondere netwerk- en inspiratievloer zorgden.

De Broodfabriek in Rijswijk bleek de ideale locatie voor een slim concept. De ochtendbezoekers lieten zich in 2 verschillende zalen inspireren door de Bijenkorf, Sol (Heineken), Twitter en topsprekers als Cor Hospes, Tim Meuleman, Victor Neyndorff, Greg Shapiro en Martin Stemerdink. Vervolgens betrad deze eerste groep bezoekers, bestaande uit louter opdrachtgevers en budgethouders van evenementen, de beursvloer voor een lunch op de verschillende stands.

Terwijl de opdrachtgevers in alle rust met standhouders konden lunchen, betrad de tweede groep bezoekers van Dag van het Evenement de locatie voor een plenair gedeelte. Ruim 450 branchegenoten namen de moeite om een kort plenair gedeelte te volgen met de 10 trends voor 2015 en het effectief gebruik van social media rondom evenementen. Daarna ging ook deze groep de beursvloer op.

Het concept waarbij de stands niet boven de 1 meter 50, iedereen 12 vierkante meter kreeg en de stand verlicht werden door zwevende paraplus met gloeilampen bleek een schot in de roos. Het zorgde voor een open en prettig karakter. 'Mooi om te zien hoe sommige exposanten zich volledig richten op storytelling en anderen binnen de afmeting met creatieve concepten kwamen', aldus Mark Wichmann van EventBranche.nl.

In de loop van de dag steeg het aantal bezoekers tot boven de 1000, werd #DVHE trending topic en waren er heel veel positieve reacties met een aantal terechte kritische noten die de Dag van het Evenement in 2015 nog beter zullen maken. 'Wij zijn erg trots op ons eigen team en net zo trots op onze partners, sprekers, de sponsoren en natuurlijk de vier hoofdsponsoren: De Broodfabriek, IGO-POST, Partyrent.com en Boenk + Van der Linde Catering. Binnenkort veel meer content, video's en foto's, een enquete en whitepaper voor de bezoekers. Voor nu een groot 'dank je wel' aan alle bezoekers en exposanten. De Dag van het Evenement maakte nog maar weer eens duidelijk wat de kracht van een evenement is en daar was het ons om te doen', aldus Sjoerd Weikamp van EventBranche.nl

De partners (waarbij één logo helaas niet meer meegenomen kon worden, maar wij zijn Rozet Plantenverhuur erg erkentelijk dat zij de locatie hebben ingericht met prachtige planten):


 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.