Column%3A+Frank+Wentink%2C+vergeet+hem+niet%21
Nieuws

Column: Frank Wentink, vergeet hem niet!

EVENTBRANCHE COLUMN - In het komende EventBranche Magazine een groot artikel met Frank Wentink. Hij is weer terug en kijkt soms met enige verbazing naar de prachtige ontwikkeling die ons vak doormaakt. Hierbij alvast het voorwoord van het komende EventBranche Magazine: Frank Wentink, vergeet hem niet!

Frank Wentink: vergeet hem niet!

 

Het was zo maar een DM via Twitter van onze favoriete freelancer Ellen van Ree. En voor dat ik verder ga, moet u wel weten dat Ellen inmiddels op het indrukwekkende en tevens beangstigende aantal van ruim 70.000 tweets zit. Dus voordat dan de voelsprieten vol aan gaan…dan moet het wel een heel indringend tweetje zijn. Nou dat was het ook: ‘Sjoerd, Frank Wentink probeert je te bereiken.’ Frank Wentink die mij probeert te bereiken. Alsof Arjen Robben de spits van De Graafschap belt of hij een balletje komt trappen…Snel een afspraak gemaakt met Frank en ja hoor: hij opende weer mijn ogen.

Toen ik ooit begon bij Feestelijk Zakendoen (Reed Business) kreeg ik van good old mister FZ Wouter Veltman een inleiding van 3 minuten in de eventbranche. ‘Je moet zo snel mogelijk bij Arjan van Dijk langs, Henk Kroneberg, Janine Dechesne en bij Frank Wentink.’ Bij Frank Wentink kreeg ik destijds, het zal ergens rond 2007 zijn geweest, een lesje eventhospitality. ‘Want dat is de basis van ieder goed evenement.’ Het was een lang en indrukwekkend gesprek. Dat en passant Jeroen, Gerard en Rene alvast binnendruppelden om wellicht iets samen te gaan doen…ach, ik had het toen nog niet in de gaten…#toppers.

Bijna 10 jaar later zit ik in Aalsmeer weer tegenover Frank Wentink. Halverwege het gesprek gaat de deur open en komt de collega van Frank met broodjes binnen. Zo simpel. Zo goed. Ons gesprek duurde ook nu weer 2 uur. En weer komen we samen tot een conclusie die volgens mij ontzettend veel hout snijdt. Het is algemeen bekend dat we in Nederland niet de koploper zijn als het gaat om oprechte hospitality. Maar Frank Wentink legde die middag het echte probleem bloot: nu de eventbranche professioneel is geworden, deel van de marketing en communicatiewereld, moeten we niet vergeten wat onze basis is: een heel goed gevoel, waar iedere gast een vip is. Precies daar slaan we vaak de plank mis. Dat begint bij de ontvangst, of soms al bij de registratie, maar ook in zalen voor 500 man met een geluidsinstallatie voor 100…het is echt nog aan de orde van de dag, het gaat nog zo vaak mis. Het is de mening van ‘the godfather’ van alles wat zich nu eventbranche noemt. Ik denk dat hij een terecht punt heeft.

Bij EventBranche.nl genieten we iedere dag van de ontwikkeling van ons vak. De rol die eventmarketing en live communicatie steeds nadrukkelijker opeisen. Maar laten we Frank Wentink niet vergeten. Die basis, die oprechte gepassioneerde hospitality in combinatie met draaiboeken als een Zwitsers uurwerk. Het is écht de basis van de kracht en impact van ons marketinginstrument. Vergeet hem dus nooit en lees vooral pagina 70, 71 en 72. Nog geen lid van EventBranche? Vandaag inschrijven, begin juni het nieuwe magazine in uw bezit!

Heel veel leesplezier, inspiratie en kennis toegewenst,

Sjoerd Weikamp, redactie EventBranche.nl
sjoerd@eventbranche.nl

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.