Blog: 'Duurzaamheidstrends voor eventprofessionals'

Tekst verkleinenTekst vergroten
Tekstgrootte:
0 reacties
15 juni 2017 09:40 uur

EVENEMENTENTECHNIEK - Opdrachtgevers in de eventbranche zijn niet alleen op zoek naar duidelijkheid in richtlijnen. Er is behoefte aan partnerschap. Wederzijdse doelstellingen bepalen en behalen. 'Dát is onze kijk op MVO en startpunt van onze ambitie om groenste AV-leverancier van Nederland te worden. Ons vernieuwde logo in het groen straalt uit dat we serieus werk maken van mooie, duurzame relaties', zegt Jeannine Lenssinck van Bijman Audiovisueel. Lenssinck komt met 7 duurzaamheidstrends:

Duurzaamheid nastreven in de AV-branche is geen kwestie van 'zeggen dat je duurzaam bent' - het gaat om duurzaam denken én doen! Daarom, onze nieuwste blog met de belangrijkste trends in duurzaamheid voor de eventbranche.

Trend 1: CO2 besparen is noodzaak
Duurzaamheid begint met energie besparen; doe het waar mogelijk. Slimme klimaatbeheersing, kritisch zijn op het wagenpark en lichten uit als je de ruimte verlaat - het lijken slechts kleine stapjes, maar het is hét bewijs van practice what you preach.

Trend 2: Circulair wordt werkelijkheid
Stekkers, lampen en batterijen; het zijn de instrumenten van de AV-branche. Hergebruik/recycling verdient aanmoediging. Net als LED-verlichting. Door LED-verlichting in te zetten tijdens events is er 70-90% minder CO2-uitstoot doordat LED-verlichting gemiddeld 85% zuiniger is dan de gebruikelijke gloeilampen. Het is niet ongebruikelijk om hiernaar te informeren bij het bepalen van de doelstellingen van een evenement.

Trend 3: Waarde in de branche
Over doelstellingen gesproken: het contact tussen eventmanagers en AV-leveranciers begint met het verkennen van doelstellingen en deze op elkaar afstemmen. Ook een strakke organisatie en een realistisch verwachtingsmanagement dragen bij aan duurzame events.

Trend 4: Duurzaam inkopen
Transparantie is een groot goed. Kwaliteit - en daarmee duurzaamheid - blijkt ook uit heldere en complete informatie kunnen bieden over de inzet van apparatuur, bemensing van de klus en het gebruik van materialen (batterijen, lampen).

Trend 5: Op de lange duur wint duurzaamheid
Het gebruik van duurzame producten en het aangaan van duurzame relaties leveren meerwaarde voor de toekomst. In een duurzame werkrelatie leer je elkaar namelijk heel goed kennen, wat de gezamenlijke AV-producties
en events alleen maar ten goede komt.

Trend 6: Steeds slimmer ontwerpen
De trends op het gebied van sensoren, intelligente apparaten en internet volgen elkaar in rap tempo op. Komt een nieuwe trend de uitvoering van de eventproductie- en -organisatie ten goede? Aarzel dan niet om ze in te zetten!

Trend 7: Duurzaam is inclusief
Duurzaamheid is een traject dat, eenmaal ingezet, geen weg terug meer biedt. De ontwikkelingen gaan razendsnel en stilstand is achteruitgang. Dus kijk vooruit en implementeer duurzaamheidsdenken & -doen bij elk nieuw evenement.

Het voordeel van duurzaamheid voor de eventmanager is evident: oog voor de toekomst betekent hart voor de klant, en diens toekomst.

 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Reageer op dit artikel

Naam :
E-mail adres :
Reactie
 
Onthoud mij
 
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Pronorm

    Pronorm is als audiovisuele...
  2. NicLen B.V.

    NicLen B.V. te Bunschoten, is een Dry...
  3. PRG Production Resource Group

    Production Resource Group (PRG) is de...
  4. Univate

    audiovisueel, innovatie, spectaculair,...
  5. Livetime Productions BV

    Livetime Productions is gespecialiseerd...

Stuur uw persbericht naar EventBranche.nl

Persberichten delen met de branche? Stuur uw bericht naar sjoerd@eventbranche.nl Tips nodig?

 


 

Neem een abonnement op ons vakblad en de Brancheborrels voor 159,- euro
EventBranche supporting partners:

     

       
                               
           

Volg ons op twitter
Wordt lid van onze linkedin group