Tips+voor+het+invullen+van+het+Gouden+Giraffe+Event+Awards+inschrijfformulier
Nieuws

Tips voor het invullen van het Gouden Giraffe Event Awards inschrijfformulier

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - De Gouden Giraffe komt er weer aan. Het moment om als eventbedrijf, bureau, opdrachtgever te laten zien welke impact een goed evenement kan hebben. Maar hoe win je nou zo'n Gouden Giraffe Event Award?

Daarbij zeggen we eigenlijk: onderscheiden met creativiteit, innovatie, mediagebruik, trajectmatigheid, maar bovenal de impact en het effect. Onze jury die bovenal uit corporate marketeers en communicatieprofessionals bestaat is fair, onafhankelijk, onpartijdig en kundig. Dat betekent dat het niet uitmaakt of je een groot bureau bent, of klein, welk merk of opdrachtgevende bedrijf je ook bent en ook niet of het gaat om miljoenenbudgetten of enkele tienduizenden euro's.

Het reeel om een paar uur te reserveren voor het invullen van het inschrijfformulier. Met deze objectieve tips en uitleg kan het misschien nog sneller en heb je wat houvast:

  • Lees goed de vragen, het staat er helder, maar neem het goed in je op, voordat je antwoord geeft.
     
  • Opdrachtgever en bureau (of locatie, of cateraar) hebben de lead bij het invullen. Een aantal vragen kan echter alleen ingevuld worden door de opdrachtgever zelf, met name de vraaf over welke impact/effect het evenement heeft gehad voor de opdrachtgever
     
  • Kies de juiste categorie. Dat doet u op een simpele manier: wat was de hoofddoelstelling, maar ook waar zit het effect/impact. Leg dat bloot en kies dan voor Brand, Relatie/community, PR/Mediawaarde of Intern. In de categorie Beurzen zijn we echt op zoek naar beursconcepten/titels en bij Congressen/Kennis Events gaat het om de overdracht van kennis. Hulp nodig bij de categoriekeuze: bel de hulplijn 0314 361060
     
  • Vul bij het financiele overzicht minimaal het totaalbudget in (inclusief barters & sponsoring) en budget per persoon. Mogen exacte bedragen door de opdrachtgever niet worden gedeeld zorg dan voor een omschrijving hiervan (bijvoorbeeld: totaalbudget tussen de 10.000 - 20.000 euro) of kies voor een document dat alleen de jury in kan zien. Hier zal zeer zorgvoldig mee worden omgegaan en na afloop vernietigd.

     
  • Wees niet bang, er is geen antwoord goed of fout, we vragen in het inschrijfformulier naar uw afwegingen, uw concept, uw keuzes en uw effect, dus dat waar u dagelijks mee bezig bent.
     
  • Blijf binnen het maximum aantal woorden, dus schrijf kort, krachtig en bondig: kom snel to the point
     
  • Breng voor het invullen voor jezelf nog 1 keer de stappen in kaart: uitgangspunt/uitdaging, doelstelling, doelgroep, concept, uitvoer, effect en impact en vooral hoe alle keuzes aan dat laatste hebben bijgedragen. Dat maakt het invullen nog veel eenvoudiger.
     
  • Lever indrukwekkende foto's en video aan, die het verhaal ook echt vertellen.
     
  • Benadruk de onderdelen die voor u onderscheidend en/of impactvol waren.
     
  • Besef dat de Gouden Giraffe het effect/de impact zwaar laat meewegen, hier moet de opdrachtgever iets over kunnen vertellen. Dat hoeft niet altijd een ROI-berekening te zijn, maar leg wel bloot wat het voor de organisatie heeft opgeleverd. Creativiteit, innovatie etc ziet de jury als basis van ons vak, maar ook daar kan zeker gescoord worden.
     
  • Het invullen van het inschrijfformulier voor de Gouden Giraffe is net als een evenement zelf: vertel het verhaal, wees transparant en creatief, maar pas op voor overregie: dus doe, vul in en win!

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.