Hoe+haal+je+meer+uit+merkactivaties+op+je+volgende+event%2C+4+tips%21
Nieuws

Hoe haal je meer uit merkactivaties op je volgende event, 4 tips!

Een beursvloer of congres ziet er succesvol uit als je alle deelnemers en bezoekers met elkaar in gesprek ziet gaan. Het neerzetten van een sfeer, waarin bezoekers zich zo op hun gemak voelen dat ze uit hun comfort-zone stappen, is daarbij van groot belang. Het betrekken van merken en partners voor een unieke beleving, kan de perfecte manier zijn om dit realiseren. Partner Eventmanagerblog komt met 4 tips om merkactivaties nog waardevoller te maken op je volgende event;

Mensen maken het verschil
De beste merkactivaties zijn vaak degene met een authentieke kwaliteit; met mensen die het merk ademen en dragen alsof het deel van hen uitmaakt. Ze zijn daar niet om te ‘verkopen’, maar om de doelgroep kennis te laten maken met het merk.

Tip 1: Het inhuren of inzetten van het juiste personeel voor een merkactivatie kan het verschil maken. Gebruik dus niet de eerste de beste mensen, maar zorg voor een zorgvuldige selectie. Maak een duidelijke briefing en geef ze de kans om jouw doelen te leren kennen en het merk eigen te maken. Want soms zijn de juiste mensen dé manier om een gemiddeld idee om te toveren tot een geweldige activatie.

De juiste activatie voor het juiste evenement
Niet elk merk is geschikt voor ieder event, dus wees selectief. Overweeg, op basis van je doelen en doelstellingen, alle mogelijkheden. Welk merk past perfect op het event en waarom? Hoe draagt het merk bij aan de eventbeleving?

Tip 2: Ons beste advies? Vraag jezelf af hoe de kernwaarden van het merk aansluiten bij de doelstellingen van jouw gasten. Als deze niet overeen komen is het niet de juiste activatie voor jouw event.
Daarbij zijn er voldoende kansen om op een andere manier iets creatiefs neer te zetten om waarde of entertainment te bieden voor je gasten. Werk bijvoorbeeld nauw samen met de locatie. Zij weten wat de mogelijkheden zijn van de ruimtes om onderscheidend te zijn en iets onverwachts te doen.

Maak reuring: vroeg en vaak
Het klinkt als een open deur maar zorg ervoor dat je event, en de merken die hieraan verbonden zijn, al in een vroeg stadium aandacht creëren via verschillende kanalen. Maak gebruik van elk moment; van blogs en social media tot e-mailcampagnes en het aankondigen van het event tijdens andere live momenten.

Tip 3: Social media kanalen in het bijzonder bieden de mogelijkheid om een verhaal te vertellen, aandacht te trekken en in het meest ideale geval ook potentiele bezoekers ambassadeur te maken. Begin daarom al vroeg met het gebruiken van de event hashtag; dit is een perfecte manier om specifieke of unieke activaties uit te lichten en je bereik te vergroten.

Tip 4: Ook het live-streamen van merkactivaties kan een geweldige manier zijn om potentiele bezoekers betrokken en enthousiast te maken. Maak bijvoorbeeld een "behind-the-scenes" Facebook Live post met interactieve mogelijkheden. Met behulp van betaalde ondersteuning kan de post zorgen voor een groot bereik en meer traffic naar de eventwebsite en de bijbehorende activaties. Zo ervaart de doelgroep het merk terwijl de gebeurtenis zich ontvouwt.

Conclusie:
Ieder evenement heeft zijn eigen hoogtepunten, niet alleen op het moment zelf maar ook daar buiten. En het inbouwen van gedenkwaardige merkervaringen kan een gebeurtenis op een interessante en boeiende manier tot leven brengen. De belangrijkste les voor eventmanagers als het gaat om een merkactivatie, is dat jij de persoon bent die alle lijntjes verbindt tussen merken en hun ideeën, de locatie en het evenement zelf. Het is niet genoeg voor een merk om gewoon een logo te laten zien. Juist het creëren van die momenten van verbazing en verrukking maken een beleving, en het event, echt uniek.


Top 4 Ways To Get More From Brand Activations At Your Next Event first appeared on EventMB
EventBranche.nl is trots onderdeel van het EventMB-netwerk.


Fotocredits: Moving Mesdag, Conspiracy Inc.
 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.