Events+van+LEGO+krijgen+nieuwe+dimensie+door+techtools+en+social+media
Nieuws

Events van LEGO krijgen nieuwe dimensie door techtools en social media

#JOINTHELIVEREVOLUTION EVENTMARKETING - Het voortraject van de Gouden Giraffe Event Awards is deze week officieel begonnen. Samen met conceptpartner D&B Eventmarketing hebben we besloten tot een voortraject met een missie: #jointheLIVErevolution. Om dat statement kracht bij te zetten: in het komende EventBranche Magazine 8 topmerken aan het woord over hun eventmarketing. LEGO ziet groter bereik en meer impact.

Andrea Faflíková is Senior PR & Event Manager LEGO (Central Eastern Europe Middle East & Africa) Zij analyseert een nieuwe dimensie voor de evenementen van LEGO: 'Evenementen hebben een veel groter bereik en impact gekregen.'

‘De afgelopen jaren hebben onze evenementen dankzij de ontwikkeling en de mogelijkheden van technologie en social media een nieuwe dimensie gekregen. Die nieuwe mogelijkheden bieden heel veel kansen om de ervaring en de beleving te verbeteren en nog krachtiger te maken voor iedere bezoeker als individu, gelijktijdig helpt de technologie het registratietraject en het natraject veel gerichter en effectiever te maken.’

‘De kosten van events zijn gelijk gebleven, de impact is alleen maar groter geworden’

‘Voorheen, en misschien nog steeds wel, werden evenementen beschouwd als duur, kijkend naar de gemiddelde kosten per persoon. Zeker in vergelijking met andere marketingdisciplines. Natuurlijk is/was de mate van engagement ongelooflijk veel hoger, vergeleken met andere communicatiekanalen, maar bij veel marketingafdelingen werd het evenement niet gezien als ‘performance-driven-tool’. Dat komt vooral door het inconsequente meten van effecten en resultaten. Met de opkomst van social media veranderde dit. Nu is er een mogelijkheid om een interactieve dialoog te voeren in alle drie de eventfases: voor, tijdens en na het evenement. Niet langer hebben evenementen een ‘lokaal’ karakter. Dankzij het delen van content voortkomend uit het event via social media kanalen, hebben evenementen een veel groter bereik en impact dan voorheen. En dan hebben we het niet alleen over content die gecreëerd wordt door eventorganisatoren, maar zeker ook de user generated content, die verspreid wordt via social media. Tegelijkertijd hebben we ook nog altijd de kwalitatieve leads tijdens het evenement. Het extra bereik, de engagement, dat er online ‘bijkomt’, zorgt voor grotere meerwaarde met dezelfde kostprijs. Vanuit die visie zie ik een groeiend potentieel voor de eventindustrie.’

 

#jointheLIVErevolution

 
© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.