Dit+zouden+alle+eventprofs+de+eerste+30+minuten+van+hun+werkdag+moeten+doen
Nieuws

Dit zouden alle eventprofs de eerste 30 minuten van hun werkdag moeten doen

EVENTPROFS - Nee u bent niet de enige in de eventbranche: opstaan, opschieten, snel naar kantoor want dit moet nog en dat...Maar daardoor zou u wel eens de meest productieve minuten van de dag kunnen mislopen. Dit is wat iedere eventprof, iedere dag, de eerste dag minuten van zijn of haar werkdag zou moeten doen.

Waarom? En hoe u die 30 minuten het best kunt besteden, dat leest u in dit artikel, dat samen met onze partner EventMB.com tot stand is gekomen:

Dat gevoel van de automatische piloot? Dat de dag iedere keer weer tijd te kort heeft en uit uw vingers glipt? Dat zou kunnen komen, omdat u niet de tijd heeft genomen om goed na te denken over wat u die dag moet bereiken. Wij eventprofs weten als geen ander dat het stellen van doelen, ook daadwerkelijk tot meetbaar succes kan leiden, maar zou dat effect niet nog veel groter zijn als we helder hebben hoe we de doelen gaan bereiken en ook hoe we ons zelf daarbij evalueren? Eén ding is zeker en ligt op de loer bij de drukke en stressvolle baan van eventprofessional en eventmanager: door steeds maar meer en meer in de dag te proppen, komen de doelen op de achtergrond te liggen en zijn we hard op weg naar burnouts.

Velen van u zullen de dag beginnen voor 09.00 uur en dat is goed, want dat kan heel productief zijn. Maar pak voordat u begint 30 minuten de tijd om uw dag op te starten om zo nog meer succes uit de dag te halen. Als u dat goed doet, kost dat bijna niets, maar verhoogt u uw eigen productiviteit. Win-win. We weten toch als geen ander dat een evenement alleen een succes wordt door goede voorbereiding. Waarom gebruiken we die mindset dan niet voor ons persoonlijke (werk)leven? De dag voorbereiden om in de juiste fysieke en mentale gesteldheid de dag aan te pakken, zonder op de automatische piloot terug te vallen.

Dus, dit is wat u moet doen in de eerste 30 minuten van uw werkdag om uw productiviteit een boost te geven en om uzelf voor te bereiden op de dag als eventprof:

1. Wees dankbaar

Negativiteit kan van grote invloed zijn op uw carriere en een groot obstakel voor de effectiviteit van uw eigen dag. Het kan u en uw collega's om u heen demotiveren. Het leidt er vaak tot dat u bepaalde dingen niet doet, ze ontwijkt. Het leidt tot stress, wat weer kan leiden tot serieuze mentale problemen en depressie. Dus voordat u ook maar iets gaat doen en de negativiteit weer een kans geeft, doet u er heel goed aan om een moment te pakken om dankbaar te zijn. Denk aan 3 dingen die u dankbaar maken en u zult zien: dit helpt u om de hele dag positief aan te pakken. Het geeft u de basis om de negativiteit te weren en positief in de dag te staan. En dankbaar zijn heeft een bijzonder patroon: het maakt u positiever naar mate u er aan gewend raakt om hier consequent aan te denken.

 

2. Bestudeer uw eigen doelen dagelijks

Door doelen en goals te stellen, blijft u op het juiste spoor. Maar om ze echt te bereiken moet u uw eigen doelen echt goed bestuderen. En vraag uzelf in iedere situatie af: wat doe ik nu om die doelen te bereiken? Schrijf daarom doelen volledig uit. Begin iedere dag met het hardop voorlezen van uw eigen doelen. Visualiseer vervolgens wat u die dag gaat doen om weer een stap dichterbij uw doelen te komen. Heeft u activiteiten gepland die niet bijdragen aan uw doelen, zet ze dan lager op de prioriteitenlijst. Zo zorgt u voor uw eigen mentale-map voor dat wat u die dag moet bereiken. Hoe u dat gaat doen en vooral ook wat u niet moet doen die dag.

 

3. Doe oefeningen

Voor velen is gezond blijven een doel in hun leven dat volledig genegeerd wordt, ook al staat er vast op uw to do lijst ook wel ergens: sporten. Maar hoe vaak realiseert u zich dat vlak voor het slapen gaan er weer een dag voorbij is zonder te hebben gesport? Sport daarom af en toe in die eerste 30 minuten. Het zorgt voor enerige, verfrissing en de start van uw dag begint al met een bereikt doel. Voor de rest van de dag kunt u zich vervolgens schuldgevoel-vrij focussen op uw doelen. 

 

4. Mediteren

Mediteren behoeft oefening, maar is in essentie niet meer dan de kunst om tijd voor jezelf te nemen. In de tijd zult u zich steeds meer verjongd voelen. U bent gefocust, met een leeg hoofd. Mediteren bevordert oplossinggericht denken en verdrijft stress. Belangrijke eigenschappen voor een eventprof. 

 

5. Weet wat uw intenties zijn

Aan het eind van uw 30 minuten opstart, moet u naar uw intenties kijken. Waar wilt u zich op focussen. Is het werkgerelateerd, of heeft uw gezin voorrang? Netwerken en connecties maken of educatie? Intenties zijn niet gelijk aan uw lijst van taken. Het zorgt ervoor dat u zichzelf de goede kant op pusht. Dus begin de dag wetende waar u heen wilt. Ken uw eigen intenties. Laat anderen mee kijken en luisteren, om zo een stok achter de deur te hebben. 

 

6. Vraag uzelf waarom

Wat zorgt er voor dat u de dag fris en fruitig begint? Waar komt u uw bed voor uit in de morgen? Waar kijkt u naar uit? Veel eventprofessionals houden zo van hun werk, dat het voor hen al genoeg reden is, zelfs op een stressvolle dag kan de liefde voor het vak genoeg zijn. Help uzelf dan wel regelmatig herinneren aan dat wat uw werk zo mooi maakt. Waarom u er zo van houdt wat u doet. 

 

7. Maak een playlist

Muziek kan een bron van positieve energie zijn. Muziek kan er voor zorgen dat u gefocust bent of raakt. Het kan een manier zijn om uw gedachten te verzetten. Om even volledig tot jezelf te komen, is een playlist met uw muziek ideaal. Dat kunt u ook bereiken met een audioboek of positieve mantra's...

 

Wat moet u niet doen?

Er is een aantal tijdrovende taken die u echt moet proberen te ontwijken in die belangrijke eerste 30 minuten opstart van de dag:

  • Je berichten checken

Of het nou gaat om email, text of voicemails, raak ze die eerste 30 minuten niet aan. Want of u verspeelt uw tijd, of u schiet in de automatische piloot en laat u leiden door wat er naar u gestuurd is. Zodra u eenmaal in de werkmodus zit, kunt u niet meer terug en nemen anderen uw dag over.

  • Social Media

Social media staat symbool voor uitstelgedrag. Facebook, Twitter en al uw newsfeeds zijn altijd toegankelijk hoor. Gouden tip: de telefoon met het scherm naar beneden leggen, zodat u geen meldingen ziet.

  • Interactie met anderen

Dat is een lastige. Zeker als u kinderen heeft, maar probeer een moment voor uzelf te pakken. Doet u dat niet, dan komen uw priorieiten op de achtergrond terecht. Als het nodig is, moet u uw alarm iets eerder zetten.
 

TIPS

  • Verplaats uw wekker

U denkt vast dat u die 30 minuten niet heeft, maar eerder opstaan, of sneller klaarmaken, kan heel veel tijd opleveren. Het letterlijk verplaatsen van uw wekker verder weg van uw bed, kan daarbij helpen, omdat u dan fysiek op moet staan om uw wekker uit te zetten zodra deze afgaat.

  • Vind een vaste eigen plek

Het is makkelijker om mindful en positief te beginnen in een eigen plek in het huis. Zorg voor een rustige plek met een voor u prettige sfeer. Door naar die plek te gaan in de ochtend, komt u al in een bepaalde mindset en zorgt voor een dagelijkse routine.

  • Voorbereiding de avond ervoor

Het heeft geen zin om 30 minuten te pakken iedere morgen, als u dat half uur gebruikt om u zorgen te maken over wat u in dat half uur toch moet gaan doen. Leg alvast de avond ervoor kleren klaar, zet de lunch alvast in de koelkast en zorg dat alles voorbereid is. Dat zorgt voor een rustiger morgen en geeft u de ruimte echt even op uzelf te focussen.

 

Conclusie:
Er zit enorme kracht in die eerste 30 minuten van uw dag als eventprof. Het is belangrijk dat half uur echt te gebruiken. Wat u ook doet in dat half uurtje, zorg dat het positief is, mindful en denk na over wat u moet doen om die dag succesvol te zijn. Die 30 minuten kunnen uw dag maken of breken!

 

How Eventprofs Should Spend The First 30 Minutes Of Their Working Day For Maximum Success first appeared on EventMB


 

 

 

EventBranche.nl is trots onderdeel van het EventMB-netwerk

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.