AVEX+een+jaar+na+de+overname+van+Hulskamp%3A+%27Het+was+een+spannende+maar+goede+beslissing%27
Nieuws

AVEX een jaar na de overname van Hulskamp: 'Het was een spannende maar goede beslissing'

EVENEMENTENTECHNIEK - Bijna een jaar geleden besloot AVEX de activiteiten van de failliet verklaarde concullega Hulskamp Audiovisueel over te nemen. Dat zijn geen beslissingen die je maanden van te voren kunt plannen. Daarvoor ligt geen draaiboek in de kast. Het overkomt je en de beslissing wordt snel gemaakt. AVEX kijkt een jaar later positief terug op de keuzes van destijds...

‘In 2 à 3 weken moesten we een hele grote beslissing nemen, hijgde een harde deadline in onze nek…ja, het was echt heel spannend. Of het een goede beslissing was? JA!’ EventBranche Magazine sprak met René Schaddelee, directeur van AVEX over de afweging, de beslissing, de samensmelting en de toekomst. Hieronder een deel van het interview:

Wat was het meest intensief in de samensmelting?
‘Iedereen die ooit een samengaan heeft meegemaakt, weet dat het echt oppassen is bij het samenvoegen van twee groepen collega’s. Er gingen immers tientallen Hulskampers mee. Dan heb je opeens een injectie van ervaring, kennis, maar ook historie. Als ik terugkijk was ongeveer 80 procent vanaf de overname positief, maar dus ook 20 procent die toch wat meer gereserveerd was. Maar we zijn wel samen de kar gaan trekken, keihard gaan werken, bouwen, stenen verleggen en dat leidde al snel tot positieve ontwikkelingen en een stijgende lijn. Het is echt een schoolvoorbeeld van 1+1=3. Voorbeeld? Waar Hulskamp eerder al leverancier was in Amsterdam ArenA, daar is AVEX nu ook aan boord en zijn we totaal leverancier. Samengevat: wij zijn tevreden over de samensmelting.’

Wat is jullie visie als het gaat om audiovisuele dienstverlening, producten en concepten voor evenementen en live communicatie?
‘Kennis van techniek, van de laatste ontwikkelingen en producten het is van belang voor ieder audiovisueel bedrijf. Maar onze accountmanagers blijven ver weg van de boodschappenlijstjes met audiovisuele producten, ze zijn er op getraind om zich te verplaatsen in de wens van onze opdrachtgevers en deze te vertalen in functionele oplossingen. Audiovisuele middelen zijn in de basis ondergeschikt aan de doelstelling van een evenement, daarom zijn wij vol gaan zitten op de customer experience. De klant en zijn/haar vraag en doel begrijpen is veel belangrijker dan welke techniek ook. Alles bij AVEX en Hulskamp Event Facilities moet klantgericht zijn, alles. Een jaar na de samensmelting durf ik wel te zeggen dat we goed bezig zijn. Stappen voorwaarts en nog heel veel kansen in de markt. Dus, ja het was een goede beslissing. Volgende horde? We zitten in een zoektocht naar echt goed gekwalificeerde mensen…’

>> Een veel uitgebreider artikel in het komende EventBranche Magazine

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.