9+tips+voor+maximale+publiciteit+op+Facebook+voor+jouw+event
Nieuws

9 tips voor maximale publiciteit op Facebook voor jouw event

EVENEMENTENVERVOER - De kracht van een Facebook-eventpagina wordt vaak onderschat. Maar de evenementenbranche kan hier juist goed van profiteren. Een evenementpagina aanmaken op Facebook kost maar vijf minuutjes en levert veel free publicity op. Maar hoe zorgt u ervoor dat u het maximale uit het Facebook-event haalt? Evenementenbedrijf Off-Road Verhuur geeft tips uit de eventpraktijk:



Off-Road verhuur levert voertuigen voor evenementen om zowel personen als goederen te vervoeren, maar heeft ook een aardige eigen kijk op de inzet van social media:

1. Nieuwswaardige items
Deze content mag eigenlijk niet ontbreken op de timeline van het Facebook-event. Het eerste wat de bezoekers willen weten zijn de 3 w’s: wat, waar en wanneer. Wanneer dit niet duidelijk gecommuniceerd wordt, haken de bezoekers snel af.

2. Volledige communicatie
Probeer zo duidelijk en volledig mogelijk te zijn in uw communicatie. Breng bezoekers op de hoogte van de plek en hoe ze op de bestemming kunnen komen. Het is natuurlijk nog beter als u zelf het vervoer van personen organiseert. Voordat u dit laatste communiceert naar uw bezoekers, zorg dat u eerst het transportvervoer goed hebt geregeld. Dit doet u bijvoorbeeld bij Off-Road Verhuur.

3. Gebruik schaarste
‘Bijna uitverkocht.’ ‘Nog maar paar tickets.’ ‘Wie zijn de laatste gelukkigen?’ Bezoekers voelen het goed aan. Het hart gaat sneller kloppen en de gretigheid neemt toe. Hij moet en zal die laatste kaart in bezit krijgen. Wanneer u met schaarste werkt, heeft de bezoeker sneller het gevoel ‘iets’ te gaan missen. Dit resulteert in veel interactie en een snellere verkoop van uw tickets. 

4. Persoonlijke berichten
Social media is voor sociale activiteiten en dat betekent dat gunnen een belangrijke rol inneemt. Maak uw berichten dus persoonlijk, oprecht en betrokken. Ga niet alleen commerciële berichten uitzenden, want mensen druipen dan snel af. 

5. Organiseer een winactie
Iedereen is wel een beetje competitief. Daarom werken winacties zo goed op Facebook. Niet alleen de bezoekers van uw Facebook-event worden hier vrolijk van, maar u ook. Winacties zorgen voor interactie en dus voor meer bekendheid van uw evenement. 

6. Hou de doelgroep op de hoogte
Het is soms lastig in te schatte. Wanneer communiceert u teveel en wanneer te weinig. Het belangrijkste is om de doelgroep op de hoogte te houden. Dit doet u door regelmatig korte en voornamelijk relevante updates te verstrekken over uw evenement. Dit hoeven geen lange berichten te zijn. Berichten tussen de 100 – 250 tekens is voldoende. Wat ook goed werkt is het plaatsen van opbouw-, en backstagefoto’s op de timeline van het Facebook-event. Zo kan uw doelgroep zien wat er speelt en op deze manier houdt u ze betrokken. 

7. Visualiseer
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Een welbekende quote. De waarheid valt te betwisten. Wat wel als een paal boven water staat is dat visualisaties zoals video en sprankelende plaatjes goed werken op social media. Het trekt aandacht en maakt uw evenement aantrekkelijker. 

8. Verander niet van informatie
Soms kan het voorkomen dat plannen wijzigen. Het is zeer gemakkelijk om deze wijzigingen door te geven op Facebook. Zorg er voor dat u niet te vaak van informatie wijzigt. Dit kan als zeer vervelend worden ervaren door (potentiële) bezoekers.

9. Promoot het evenement
Het promoten van uw Facebook-event zorgt voor veel meer bereik. Promoties op Facebook brengen uw Facebook-event niet alleen onder de aandacht van uw eigen vrienden, maar ook de vrienden van uw vrienden en verder. Daarnaast is het ook mogelijk om de promotie af te stemmen op een specifieke doelgroep. Als u bijvoorbeeld een muziekfestival organiseert, kunt u de promotie segmenteren op mensen die van muziek houden.

Wilt u uw evenement verder tot een groot succes brengen, dan is social media alleen niet genoeg. Transport gemak is ook belangrijk. Voor het vervoeren van producten en personen bent u bij Off-Road Verhuur aan het juiste adres. 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.