84% van alle merken gebruikt events als belangrijk onderdeel van marketingcampagnes

11-07-2018 - EVENTMARKETING ONDERZOEK - Het enige nadeel van het EventTrack onderzoek is dat de onderzoeksresultaten in het Engels gepresenteerd worden en dan gaat er nog wel eens wat kracht verloren. Maar deze uitkomst is even duidelijk als verbluffend: 84% van de merken gebruikt events en experiences als een gewichtig en geïntegreerd onderdeel van hun marketingcampagnes.

De onderzoekers noemen het een duidelijk zichtbare trend: het integreren van events en live onderdelen in de bedrijfsbrede marketingcampagnes. Zo citeren de onderzoekers van het EventTrack onderzoek een marketingverantwoordelijke: 'De volledige integratie binnen alle trajecten, campagnes en communicatiestrategieen, inclusief strategische doelen, is onze grootste kans.'

Ja, events/experiences zijn onderdeel van onze geintegreerde marketingcampagnes

84 procent

 

Nee, events/experiences zijn GEEN onderdeel van onze geintegreerde marketingcampagnes

16 procent

 

 

>> De grote saleskracht van eventmarketing: 85% is na een event bereid tot aankoop

 

>> De consument zet events en experiences op twee

 

#jointheLIVErevolution

1 Reacties

Hoe maak je een succesvolle geïntegreerde markeingcampagne waarin het event de hoofdrol speelt.
Kijk op www.masterineventmanagement.nl
Konden het kopje merkactivatie hoe doe je dat.
Harry de Winter @ 11-07-2018 19:24 uur
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Amplify Eventmarketing

    Welkom bij Amplify EventMarketing
  2. D&B Eventmarketing

    Dé eventpartner van ondernemend Nederland
  3. Obsession Evenementen & Communicatie

    Bijzondere ontmoetingen, perfect geregeld!
  4. Stage Entertainment Theaterarrangementen

    Live entertainment is puur en staat voor passie, emotie en creativiteit. Deze...
  5. Foundation Riga Tourism Development Bureau

    Betaalbaar, betrouwbaar en veilig- Riga de perfecte meeting & event locatie van...

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners