17+interactieve+entertainment+concepten+voor+grote+groepen+op+uw+evenement
Nieuws

17 interactieve entertainment concepten voor grote groepen op uw evenement

ENTERTAINMENT - Het onderhouden van grote menigten tijdens uw evenement kan moeilijk zijn. Hier zijn 17 concepten, manieren en ideeen om een ​​groter aantal aanwezigen tegelijkertijd te bereiken. Dit artikel komt tot stand dankzij de samenwerking met onze internationale partner EventMB.com.

Grote groepen op uw evenement zijn lastig te pleasen, vooral omdat er meestal beperkte ruimte is en communicatie naar en met zeer grote groepen erg moeilijk kan zijn. Het is echter belangrijk om zelf onderhoudend te zijn en de betrokkenheid van uw gasten bij uw evenement te stimuleren, zodat ze het meeste uit uw evenement halen en de boodschap die u probeert over te brengen, daadwerkelijk opnemen.

Door entertainment in te zetten om tot interactie te komen met uw gasten, benadert u op een positeif emotioneel niveau de aanwezigen en kunnen ze positieve gevoelens aan uw evenement koppelen, waardoor het memorabeler wordt. Deze ervaring vergroot ook de kans op loyaliteit en ontwikkelt een snellere relatie met gasten, waardoor de kans op 'aanbevelingen' groter wordt (de beste vorm van evenementmarketing) en er grotere aantallen bezoekers naar uw volgende evenement zullen komen. Met dit in gedachten hebben we een aantal fantastische manieren geselecteerd om plezier te hebben met uw publiek en ze ook echt te betrekken.
 

17 Interactieve Enetertainment Concepten voor grote groepen op uw evenement

1. Schaatsbanen

Het hoeft geen winter te zijn om een ​​leuke participerende activiteit op te nemen in uw concept voor uw bezoekers, omdat synthetische ijsbanen steeds populairder worden. Ze gebruiken geen 'nat ijs', maar de beste kunststofbanen kunnen een vergelijkbare schaatservaring bieden en kunnen binnen of buiten worden gebouwd, zelfs in de zomer. De synthetische ijsbanen zijn in één keer geschikt voor grote aantallen en zijn energiebewust en milieuvriendelijk. Geef gasten van alle leeftijden een unieke ervaring om actief te worden.

2. Quizen

Deelnemers hoeven niet van hun stoel af, de quiz is heel goed aan te passen aan het onderwerp of thema van uw evenement en het is een ideale ijsbreker, zeker waarneer de gasten in verschillende teams worden ingedeeld. Met de juist presentator en de juiste snelheid zijn quizen ideaal om uw gasten echt te betrekken bij uw event, zelfs met grote aantallen. Ouderwets de antwoorden opschrijven om later beoordeeld te worden, of live scores en klassement via een app of tablet variant. U kunt leuke mini-games bedenken, zoals de beste teamnaam op basis van het evenementthema en bonusrondes waaraan giveaways zijn gekoppeld. Wanneer u technologie gebruikt, kunt u afbeeldingen, video's, puzzels en andere interactiviteit gebruiken en kunt u de quiz strak houden door tijdslimiten waarna schermen afsluiten en dus geen valsspelerij of afleiding.

3. Interactieve games op basis van publieksactivatie

Verbeterde technologie betekent dat u tegenwoordig grote digitale schermen kunt gebruiken om games weer te geven die worden gecontroleerd door publieksparticipatie. Bijvoorbeeld, publiek-stem-geactiveerd armworstelen: maak van uw grote groep gasten twee groepen en 'geef' ze twee verschillende geluiden, bijvoorbeeld klappen en de ander schreeuwen. De software pakt de geluiden op en de groep die de luidste geluiden produceert wint het spel. Dit resulteert op het scherm in een door het publiek gestuurde partij armworstelen. Er zijn tal van andere opties, van tafeltennis tot voetbal op het scherm, met verschillende interactietechnieken, maar het is zeker de moeite waard om de menigte enthousiast te krijgen.

4. Fitness Workshops

Foto: Reebok is bekend om haar massa fitness events

In de wetenschap dat steeds meer van uw gasten gezondheid een steeds belangrijker onderwerp vinden, zijn fitness workshops, of andere conceptideeen in die gezondsheidshoek, al snel een grote hit. Een 'trainer' op het podium, die uw gasten meeneemt door de warming up en oefeningen. Een up beat tempo muziekje erbij en u krijgt iedereen in beweging. Ook al is een dergelijke fitness workshop het meest effectief in een grote open ruimte (festival zijn ook erg geschikt), kunt u dit ook laten werken in kleinere ruimtes door de oefeningen aan te passen en zonder al te veel beweging toch heel actief te zijn.

5. Interactieve 'obers'

Grote groepen, maar weinig ruimte? Dan kun je toch uw gasten persoonlijk benaderen door interactief bedienend personeel / obers. Dit kan in de vorm zijn van zang- of danspersoneel, maar ook imitators, rolschaatsers of draagbare tafels die allemaal eten en drinken serveren terwijl ze met uw gasten omgaan. Ideeën als deze zorgen ervoor dat mensen met elkaar gaan praten en zijn belevenissen die de mensen onthouden.

6. Digitale Graffiti Muur

De digitale graffitie muur is leuk en functioneel en moedigt iedereen aan om mee te doen en hun creatieve kant naar voren te halen. Dit kan worden opgeschaald om grote groepen gelijktijdig hun bijdrage te laten leveren, of individuen kunnen hun bijdrage publiceren en worden gefotografeerd met hun meesterwerken, of zelfs hun ontwerp kunnen laten drukken op merkgerelateerde merchandise op het event, zoals tassen of t-shirts. Digitale graffitimuren kunnen ook worden geïntegreerd in het evenementfeedbackplan, waar deelnemers kunnen reageren op vragen of reviews over het evenement zelf kunnen uiten.

7. Candy Matchmakers

Vooral geschikt voor grote groepen, maar dan moet u wel snoep kopen in verschillende soorten, die dan weer een groep vertegenwoordigen (zorg voor verschillende types snoep). Plak ze onder de stoelen van uw gasten en laat ze op basis van de kleur van het snoep groepen vormen. Met die groepen kan vervolgens een spel gespeeld worden. Het snoep kan natuurlijk 'gebrand' worden of voorzien van de eigen naam.

8. Microfoons om mee te gooien


Foto: Catchbox.com

 

Een manier om interactief te zijn in een grote groep, vooral tijdens vraag en antwoord sessies is de 'werpmicrofoon'. Niet alleen een fun element, maar u heeft ook geen 'hengelaars' en extra tijd nodig om iemand achterin in het midden aan het woord te laten. Mensen lijken zich ook meer op hun gemak te voelen en wat informeler vragen te stellen. De werpmicrofoons zijn vaak in de vorm van een schuimkubus of een andere vorm, wat blijkbaar minder oncomfortabel is dan een gewone microfoon.

9. Photo Props (rekwisieten) 

Grote foto 'props' (rekwisitieten) die u in de grote groepen op uw evenement kunt verdelen om met de props foto's te maken, zijn ideaal voor foto's en die foto's vinden snel hun weg richting social media. Van grote lijsten, zonnebrillen, maskers, er zijn meer dan genoeg mogelijkheden beschikbaar, die ook naadloos kunnen aansluiten op het evenemententhema. Is er genoeg ruimte? Dan is een green screen een perfect idee om de beleving te vergroten, maar wat u ook doet, zorg dat u de props voorziet van branding met uw logo, de eventhashtag, zodat er ook nog een marketingmeerwaarde is.

10. Aerial artiesten

Om zeker te zijn dat uw publiek betrokken wordt, ook al heeft u weinig ruimte voor uw grote groep, zorg voor een decor in de lucht. Artiesten en entertainment uitgevoerd boven de hoofden van uw gasten. Het maakt de locatie als een geheel meer interactief, omdat bezoekers naar boven kijken en dus gebruik maken van loze ruimte zonder de vloerruimte op te slokken. Handig voor grote groepen. Artiesten en entertainment in de lucht zorgen voor een WOW-effect. Hoog boven de hoofden van uw gasten, krijgen zij het gevoel deel uit te maken van de act.

11. Scavenger Hunt

Wikipedia:
A scavenger hunt is a party game in which the organizers prepare a list defining specific items, which the participants seek to gather or complete all items on the list, usually without purchasing them.[1] Usually participants work in small teams, although the rules may allow individuals to participate. The goal is to be the first to complete the list or to complete the most items on the list.

Of het nou gaat om spel waarin uw gasten de clues en aanwijzingen moeten volgen, of eentje waarbij u QR codes gebruikt en prijzen of zelfs eentje met beacons, het kan erg grappig en heel toegankelijk zijn, ongeacht het aantal deelnemers. Binnen het spel kunt u uw gasten de locatie laten ontdekken en alle eventareas. Inclusief uw partners en/of sponsors, of plekken waar normaal minder mensen komen. Als alternatief: gebruik het spel om het gebied rondom de locatie of de stad te ontdekken.

12. Mentalisten

Voor wow-factor-entertainment, kunnen mentalisten wel eens ideaal zijn om impactvol te zijn, mits goed uitgevoerd. Meestel heeft de mentalist een podiumshow, maar net als goochelaars of illusionisten, kunnen zijn ook prima lopend of tussen de mensen hun show doen. De essentie van een mentalist: een soort 'magier' die met bijvoorbeeld gedachtelezen trucjes demonstreert waarbij grote aantal bezoekers betrokken worden. Ook dit is een act waarbij mensen met elkaar gaan praten en discussieren over wat ze nou net gezien hebben.

13. Ga zitten als...

Als een rondgang door de locatie niet mogelijk is, dan kunnen netwerkspelletjes wel eens de oplossing zijn. In dit voorbeeld vragen we groepen mensen te gaan zitten als ze niet voldoen aan bepaalde criteria. Die criteria kunt u af laten hangen van het soort evenement, of het thema, of gekoppeld aan de professie of service die uw gasten hebben/leveren. Het biedt anderen de kans om te kijken met wie ze later willen praten en het stimuleert daarmee het netwerken.

14. Responsive en interactieve vloeren

Of het nou de dansvloer is, de entreevloer of in de grote hal, responsive en interacteive vloeren kunnen een interessante oplossing zijn voor meer engagement: zonder permanente opstellingen of aanpassingen. Dit kan bereikt worden met projectoren en tracking camera's met verschillende effecten: soms met bewegende scenes, die worden vertoond en interactief zijn met de bewegingen van uw gast. Waarschijnlijk kent u ze wel: de vijver met vissen, die wegzwemmen als u langs of over de vloer loopt. Als alternatief is deze vorm ook denkbaar in een spelvorm: gasten moeten punten scoren door bewegende elementen 'te vangen'. Eenvoudig te vergroten voor grotere groepen.

15. Zet het verhaal voort...

Een simpel en eenvoudig spel dat ook prima werkt met zittende deelnemers. Het helpt sprekers op het podium om tot interactie te komen met het publiek. Op het podium wordt gestart met een scenario, vervolgens worden mensen in het publiek gevraagd om het verhaal te continueren of om nieuwe karakters toe te voegen. Gasten investeren in het verhaal en worden engagend bij dat dat wat op het podium gestart is. Ideaal om de werpmicrofoon bij te gebruiken...

16. Publieks props

Strandballen, ballonnen, confetti, grote opblaasbare objecten of zelfs nepsneeuw kunnen de beleving magisch maken en zorgen voor fotogenieke beelden. Zeker in het geval van grote aantallen bezoekers en publiek. Voorbeeld? Verdeel de zaal in tweeen, gooi achteraan in de zaal twee grote ballonnen in het publiek en kijk welk deel het snelst de ballon voor op het podium krijgt.

17. Live muziekband/MC's

Muziek bespeelt emoties en kan een ideaal entertainmentidee zijn, aansprekend voor veel deelnemers, waarbij de muziek zelfs de gemoedstoestand en perceptie van mensen veranderd kan worden. Maak het nog interessanter door unieke instrumenten te gebruiken of iets totaal anders als een pianoduel op het podium. Of verdeel het publiek in tweeen en speel een muzikaal spel, laat ze na elkaar een zin zingen om zo samen een echo effect te bewerkstelligen. Ultieme groepsparticipatie.

Tips voor het implementeren van interactieve entertainmentconcepten bij grote groepen  
 
  • Maak optimaal gebruik van de beschikbare ruimte
Gebruik ruimtes die voor uw publiek niet voor de hand liggend zijn. Het plafond, de vloeren, of verborgen hoekjes, die ze door het concept ontdekken. Maak wat van de eigenaardigheden van een locatie om zo een soort van onverwachte verwondering te creeeren en verras ze.
  • Betrokkenheid
Laat het idee los dat entertainment een eenrichtingsconcept is. De meest interactieve entertainmentconcepten beginnen met het mengen en bewegen in en tussen het publiek. Lopend entertainment kan een meer benaderbaar en persoonlijke manier zijn om een unieke beleving te bieden voor uw gasten. 
  • Moedig aan tot feedback
Deelnemers houden er van om feedback te geven. Dat vergroot niet alleen hun participatie maar versterkt ook de relatie en geeft een goede indicatie van wat ze voelen en denken. Het geeft u een prima steekproef van hoe het event verloopt, met name live feedback, die eveneens zorgen voor input om het volgende event nog beter te maken. Denk goed na over hoe u uw deelnemers een 'stem' geeft, omdat gehoord worden in een grote zaal met veel publiek lastig kan zijn.
  • Wees relevant
Entertainment is op zich al belangrijk maar het is ook een mogelijkheid om aan te sluiten op het evenemententhema en uw boodschap. U hoeft zich niet in hele rare bochten te wringen, maar zorg dat activiteiten on topic zijn en aansluiten bij uw doelstellingen. Verspeel geen kostbare tijd.

 

Conclusie:

Het verbeteren van de gebruikerservaring (user experience) is belangrijk bij een groot publiek, omdat het voor de deelnemers anders te gemakkelijk is om zich kwijt te raken in het publiek en zo geen betrokkenheid te hebben bij uw evenement of boodschap. Betrek uw gasten, denk na over hoe u uw ruimte optimaal kunt benutten en word creatief met een element van verrukking en verrassing.

17 Interactive Entertainment Ideas For Large Crowds first appeared on EventMB


Aanvullende artikelen over interactief entertainment powered by EventMB.com

 
EventBranche.nl is onderdeel van EventMB-netwerk
© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.